Hej
Jag använder två st Net för att få den räckvidd jag önskar. Har alltså två Locations. I Telldus Live kan jag välja Location när jag sätter upp en Device, men sedan kan jag inte se vilken jag valde. För att vara säker, eller om man vill byta Location, så måste man ta bort sin Device och lägga till igen samt notera vilken Location man valt. Inte så svårt, men associerad Schedule försvinner! Skulle vara bra om info om vald Location kom till. (Jag vet att infon finns i Telldus live Mobile! men det är litet långsökt att leta där).
Om jag skapar en grupp så väljer jag Location för den, men det har ingen betydelse - alla Devices kan ändå nyttjas. Inte något fel i det kanske, men ologiskt. Jag föreslår att man kan välja en specifik Location, eller alla Locations. Å andra sidan verkar det gå att lägga en grupp i en grupp så det blir kanske tårta-på-tårta.
Tack för att ni gjort en kul och användbar produkt!!
Mvh /Lennart
Hantering av Locations
Moderator: Telldus
-
- Site Admin
Re: Hantering av Locations
Anledningen att du väljer en location för en grupp är för att du fortfarande ska kunna styra den efter t.ex. solens upp och nergång. Då behöver en koordinat hämtas någonstans från. Den tas från din location. Det är anledningen att du väljer vilken location en grupp ska "knytas till" även om alla enheter kan styras.Leon Lilytwig wrote:Om jag skapar en grupp så väljer jag Location för den, men det har ingen betydelse - alla Devices kan ändå nyttjas. Inte något fel i det kanske, men ologiskt.
Micke Prag
Software
Telldus Technologies
Software
Telldus Technologies