När du rapporterar problem...
Posted: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Det rapporteras en hel del problem och fel i det här forumet men ofta är felbeskrivningarna ganska dåliga och därför tar det lång tid att hitta en lösning på problemet.
För att få hjälp så fort som möjligt och inte behöva svara på massa extra frågor skulle jag föreslå att man själv svarar på följande frågor i sin första postning när man rapporterar problem:
I ilken produkt uppstod problemet?
Vilka steg togs när problemet uppstod? (Jag klickade här, fyllde i värde där osv)
Vilket data skickades in? (Bifoga konfigurationsfiler, värden som matats in manuellt, spelade det någon roll om värden ändrades?)
Vad var det förväntade resultatet?
Vilket var det upplevda resultatet? (Vad var problemet? Kanske en screenshot kan hjälpa?)
Den anställda på Telldus och övriga här på forumet försöker nog hjälpa till så mycket de kan men lite extra information gör deras jobb lättare och vi som användare kan få snabbare svar.
För att få hjälp så fort som möjligt och inte behöva svara på massa extra frågor skulle jag föreslå att man själv svarar på följande frågor i sin första postning när man rapporterar problem:
I ilken produkt uppstod problemet?
Vilka steg togs när problemet uppstod? (Jag klickade här, fyllde i värde där osv)
Vilket data skickades in? (Bifoga konfigurationsfiler, värden som matats in manuellt, spelade det någon roll om värden ändrades?)
Vad var det förväntade resultatet?
Vilket var det upplevda resultatet? (Vad var problemet? Kanske en screenshot kan hjälpa?)
Den anställda på Telldus och övriga här på forumet försöker nog hjälpa till så mycket de kan men lite extra information gör deras jobb lättare och vi som användare kan få snabbare svar.