Köpte för ett par veckor sedan en TellStick Duo efter att ha testat en Tellstick en tid och varit nöjd med den. Vill genom den dubbelriktade trafiken öka automatiseringsgraden i mitt system här hemma.
Efter att ha installerat alla program (jag kör förutom Telldus Center också SwitchKing) så funkade allt med den nya tellstick Duo:n. Den sänder precis lika fint som den gamla gjorde. När den gör det blinkar den rött.
Däremot lyckas jag inte få den att ta emot någon signal, har flera fjärrkontroller, IR-deckare m.m. men den känner aldrig av någon signal från dessa. Har förstått att det är meningen den ska blinka (grönt?) när den tar emot. Någon sådan händelse har jag dock aldrig observerat.
I Telldus center finns en möjlighet att lägga till enheter och att scanna efter signaler. Det händer inget där heller.
Har jag gjort något fel? Missat något? Jag är en n00b i dessa sammanhang, ingen programmerare eller så. Så jag skulle behöva en vänlig knuff i rätt riktning. Tack på förhand!
TellStick Duo tar inte emot signaler
Moderator: Telldus
Re: TellStick Duo tar inte emot signaler
Lägg ett case på detta (telldus.se/support).
Jag hade problem med min när jag köpte den och i det fallet så var det något fel på stickan som gjorde att den inte tog emot signaler.
Jag bytte ut den till en fungerande.
Mvh
/Lasse
Jag hade problem med min när jag köpte den och i det fallet så var det något fel på stickan som gjorde att den inte tog emot signaler.
Jag bytte ut den till en fungerande.
Mvh
/Lasse
Re: TellStick Duo tar inte emot signaler
Tack för tipset. Jo det ska jag göra, jag vill bara vara säker på att jag inte missat något uppenbart först.