Tellstick i VMWare...

Moderator: Telldus

Post Reply
Snille
Posts: 5
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Enköping
Contact:

Tellstick i VMWare...

Post by Snille »

Hej alla,
Jag har lite funderingar på om det finns någon som har fått Tellstick att fungera i Ubuntu (Desktop) 7.10 och sen i en installerad VMWare maskin (Ubuntu server 7.10 tex.) Måste man kompilera och installera om VMWare efter att man installerat Tellstick?

Jag har allt fungerande i "Hosten", dvs i min Ubuntu Desktop 7.10, men när man skapat en virtuell maskin så kan man inte "se" Tellstick som en USB enhet i VMWare consolen. Någon som har några tips.

Det jag i slutänden vill uppnå är att ha en "Host" Ubuntu server med VMWare installerat och sen en "Guest" som också är en Ubuntu server (Web server) som ska kunna använda sig av Tellstick. Sen vill jag så klart ha ett antal "Guests" till... Men det är en senare fråga... Man kanske ska ta en sak i taget. :)

Några tips någon? :)
If you can't find it, make it and share it! - http://www.snille.net
micke.prag
Site Admin
Posts: 2243
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Lund
Contact:

Post by micke.prag »

Jag har kört Gentoo som host och sedan Windows i VmWare. Det har fungerat fint med TellSticken.
Har vmware fokus när jag stoppar in TellStick så hittar vmware den istället för linux. Är den redan ipluggad så går det att ansluta den via vmwares menyer.
Micke Prag
Software
Telldus Technologies
Snille
Posts: 5
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Enköping
Contact:

Post by Snille »

Hm... Körde du VMWare Server eller Workstation? Min VMWare Server hittar inte Tellstick alls... Eller den finns inte med i menyn i alla fall. Men den går att använda av Hosten, så den funkar... Kan det vara så att den är "upptagen" av Hosten kanske?
If you can't find it, make it and share it! - http://www.snille.net
micke.prag
Site Admin
Posts: 2243
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Lund
Contact:

Post by micke.prag »

Det är workstation jag har kört
Micke Prag
Software
Telldus Technologies
Post Reply