Död Tellstick?

Moderator: Telldus

Post Reply
madsen
Posts: 2
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Finland

Död Tellstick?

Post by madsen »

Hej!

Köpte en Tellstick för ca. ett år sedan från Clas Ohlson. Den har fungerat perfekt efter att jag lödde till råttsvans på den. Före det kunde jag inte lita på att den slog på mottageren för motorvärmaren som den skulle (ca 20m och genom en trä vägg).
Men nu plötsligt för några dagar sedean slutade fungera. Har prövat med "allt". Jag tänkte att det kunde ha varit en uppdatering av debian som förstört det hela men då jag kopplade in den i en maksin med en fungerande tellstick så var den lika död där.
telldusd hittar den fint, tdtool kör kommandon och säger att allt är OK men inget händer med mottagrana.

Jag antar att det inte finns så mycket annat att göra än skaffa en ny. Clas Ohlson vägrar väl byta den eftersom jag öppnat den och lött till en antenn. Eller kunde jag kanske få skicka den till er på Telldus så ni kunde ta en titt på den?

Tänkte att jag skulle ha skaffat en Duo men den är väl inte ute på marknaden ännu. Dessutom tänkte jag mig använda två tellsticks så att jag får bättre räckvidd.

madsen
fredrik.gullberg
Site Admin
Posts: 285
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Lund
Contact:

Re: Död Tellstick?

Post by fredrik.gullberg »

Hej,

Vänligen skapa ett supportärende på: http://www.telldus.se/support/index så hjälper vi dig där.
Fredrik Gullberg
Telldus Technologies
Post Reply