FreeBSD och Telldus-core

Moderator: Telldus

Post Reply
mludd

FreeBSD och Telldus-core

Post by mludd »

Hej,

Jag har försökt kolla på de guider som finns för att bygga telldus-core på FreeBSD men inga av dessa verkar hjälpa med det problem jag har. Efter att ha tricksat ett tag med kompileringen av 2.0.3 och genom att snegla på http://www.telldus.se/forum/viewtopic.php?t=374 så har jag fått det såpass att jag kunnat tända och släcka en lampa med:

Code: Select all

sudo rfcmd LIBUSB RISINGSUN 1 1 1
och

Code: Select all

sudo rfcmd LIBUSB RISINGSUN 1 1 0
Ganska trevligt så långt men det verkar som att jag efter att ha kört ett kommando måste vänta väldigt länge innan jag kan köra ett till, och dessutom så har jag bara fått det att fungera med kod 1, enhet 1, andra enheter verkar inte reagera av någon anledning.

För att få det att fungera (och inte få Bad system call-felmeddelanden när jag körde rfcmd) så har jag kommenterat ut allt i rfcmd.c som innehåller sem_ eller portMutex, jag antar att jag inte gissar helt fel om jag tror att detta kan vara orsaken till mina problem?

Någon som har förslag på en lösning?

* Edit: Magic time, provade att köra make clean, kompilera igen utan optimering och abrakadabra så fungerade det (varför kompilerade jag utan optimering? Jag har varit med om att ett program på den gamla goda mode 13h-tiden konsekvent skrev över grafikminnet med skräp om jag kompilerade det med optimering på och sedan dess har det varit med på min felsökningslista när saker inte beter sig som de ska).
Post Reply