jeg er med her nå i kanskje 14 dager med en Tellstick net og 9 fjernstyrte brytere (6 Nexa, 2 UPM, 1 Intertechno). I litt kortere tid har jeg hatt RemoteStick på min smartphone (HTC Hero, Android 2.1.1).
Omtrent så lenge som jeg har RemoteStick har jeg opplevd noe som er litt skremmende: noen ganger blir den øverste i listen av mine brytere (Intertechno, kupévarmer i garasjen) slått på uten at jeg er ansvarlig for det. Og den blir slått på gjennom Tellstick, ikke gjennom en eller annen 433Mhz-sak som blir aktivisert lokalt nær min garasje. Jeg ser det nemlig når jeg ser på telldus live. Jeg har INGEN "på"-funksjon aktivert på scheduleren for denne bryteren, kun noen "av" av sikkerhetsgrunner (om jeg manuelt slår på og så glemmer det.)
Når jeg skreller vekk konspirasjonsteorier som at FBI - eller Telldus Technologies

Det er først de siste dagene at jeg virkelig tør å tro på en årsak, men fortsatt skal jeg ikke 100% garantere at det ligger i RemoteStikk. I dag da jeg kom fra jobben og rett før det på bussen hadde sjekket at kupevarmeren var av, så fikk jeg også et "Feilavbruddsmelding" på mobilen at RemoteStikk hadde blitt avbrudd av en eller annen feil da jeg kom i nærheten av nettverket mitt. Sjekket umiddelbart kupevarmeren med mobilutgaven av Telldus Live og da var kupevarmeren på! Så med andre ord: (a) bryteren er av, (b) kommer 5 minutter senere til mitt wifi-område hjemme, (c) får ca. samtidig en melding om en crash av RemoteStick på mobilen og rett etterpå (d) bryteren er på. Som skrevet oppe: det er bare den øverste bryteren i min liste på Telldus Live som er berørt, ingen av de andre 8 brytere har så langt vist en slik oppførsel.
Håper noen kan se på dette. Skal selv observere videre. Virker på meg at det skjer ofte, men ikke alltid (i den beskrevne situasjon).
Ellers fornøyd med hele opplegget. Takk!
Andreas