Remotestick (Android)
Moderator: Telldus
Re: RemoteStick (Android)
japp båda 2 är inne på samma gång, om jag förstår rätt så gäller det att ha samma tid om det ska fungera?
Ja, alle enhetene må melde samme tid i GMT / UTC til serveren. Hvis de har avvikende tid får man feilmelding.tjabas wrote:japp båda 2 är inne på samma gång, om jag förstår rätt så gäller det att ha samma tid om det ska fungera?
I'm nearly done implementing sensor monitoring and graphs. Monitoring and graph views are both working. But everything needs to be fine tuned before I can release.
The next release will contain (at least) the following:
The next release will contain (at least) the following:
* New slide in menu
* Monitor of sensors
* Support for pause/delete schedules
* Export sensor values as variables to Tasker
* New font introduced
* Bugfix: Activating scenario does not update state of devices
* Bugfix: Sunrise/sunset in schedules
* Bugfix: Crashed when reading empty NFC tag
* Bugfix: Missing page titles in tutorial
Sv: RemoteStick (Android)
Grymt bra jobbat! Ser fram emot dettagein wrote:I'm nearly done implementing sensor monitoring and graphs. Monitoring and graph views are both working. But everything needs to be fine tuned before I can release.
The next release will contain (at least) the following:* New slide in menu
* Monitor of sensors
* Support for pause/delete schedules
* Export sensor values as variables to Tasker
* New font introduced
* Bugfix: Activating scenario does not update state of devices
* Bugfix: Sunrise/sunset in schedules
* Bugfix: Crashed when reading empty NFC tag
* Bugfix: Missing page titles in tutorial
/Peter
Here's a teaser.
- Attachments
-
- device-2012-12-06-131430.png (67.62 KiB) Viewed 11014 times
Nu vet jag att det är du som ÄR jultomten!gein wrote:Here's a teaser.
Veldig bra. Når kan update'n ventes mon tro?
Som jag längtat. Tack jultomten! Och flera veckor före jul dessutomgein wrote:2.5.0 is now published.
Awaiting bug reports
http://remotestick.org/news/2012/12/06/ ... raphs.html
/
En fråga: Jag hittar inte graferna för fukt. Jag har aktiverat övervakning av fuktsensorer...
Re: Sv: RemoteStick (Android)
För den här releasen tog jag en liten genväg. Om man loggar både temp och fukt för en sensor så visas tempgrafen. Om bara fukt loggas visas fuktgrafen. I nästa version kommer bättre grafstöd där man kan växla mellan olika grafer för en sensor. Vet dock inte riktigt hur man ska få till det bäst ur ett användbarhetsperspektiv.peswe wrote:Som jag längtat. Tack jultomten! Och flera veckor före jul dessutomgein wrote:2.5.0 is now published.
Awaiting bug reports
http://remotestick.org/news/2012/12/06/ ... raphs.html
/
En fråga: Jag hittar inte graferna för fukt. Jag har aktiverat övervakning av fuktsensorer...
Tips!
Plugin som används i Tasker måste läggas in på nytt. De går nämligen inte editera. Nya Remotestick verkar ha ett nytt format på pluggarna. Ersätt alla förekomster av Remotestick-plugin i Tasker med de från den nya versionen så är allt frid o fröjd igen.
I helgen ska jag leka med min nya julklapp Variabler från sensorerna
Plugin som används i Tasker måste läggas in på nytt. De går nämligen inte editera. Nya Remotestick verkar ha ett nytt format på pluggarna. Ersätt alla förekomster av Remotestick-plugin i Tasker med de från den nya versionen så är allt frid o fröjd igen.
I helgen ska jag leka med min nya julklapp Variabler från sensorerna