Vibrationsdetektor

Moderator: Telldus

niclasf

Post by niclasf »

2 meter är inga problem. Kanske om det varit 50. Plasten är heller inga problem.

Det räcker med tre kablar till DHT22. Ett av stiften är oanvänt.
etompau

Re: Vibrationsdetektor

Post by etompau »

@M203 Hur har du tänkt att vibrationsdetektorn ska fungera? Är det ett inbrottslarm du efterfrågar eller en indikering av att någon bankar på dörren?
Jag undrar om inte detektorn blir för känslig att ha på dörren, risken är att den kommer att trigga varje gång du öppnar eller stänger dörren. Kanske får du ha en brytare för att stänga av detektorn.
M203

Post by M203 »

etompau wrote:@M203 Hur har du tänkt att vibrationsdetektorn ska fungera? Är det ett inbrottslarm du efterfrågar eller en indikering av att någon bankar på dörren?
Jag undrar om inte detektorn blir för känslig att ha på dörren, risken är att den kommer att trigga varje gång du öppnar eller stänger dörren. Kanske får du ha en brytare för att stänga av detektorn.
@niclasf då var det beställt!

@etompau Är mest för att testa lite, men framöver tänkte jag ha det i ett skåp tillsammans med rörelsesensor och tempmätare. När det gäller dörren så hoppas jag att den kommer reagera om någon bankar eller iallafall om den öppnas. Trigger kommer skicka meddelande genom telldus live / events via autoremote. De medellandena kommer endast hanteras av Tasker om jag inte är hemma och trigga notifieringar i min lur, så att den skickar när jag kommer och går kommer inte göra något.
etompau

Post by etompau »

Okydoky, det blir säkert bra. Du får återkoppla när grejorna är på plats.
M203

Post by M203 »

etompau wrote:Okydoky, det blir säkert bra. Du får återkoppla när grejorna är på plats.
Absolut!
Post Reply