Uselt och Oseriöst av Telldus när det gäller Leverans tider

Moderator: Telldus

micke.prag
Site Admin

Re: Uselt och Oseriöst av Telldus när det gäller Leverans ti

Post by micke.prag »

tronde wrote:Neste gang MÅ dere sørge for eierskap til verktøyet
Vi äger alla verktyg. Att försöka ge sig på en flytt i det här skedet känns allt för riskabelt. Ingen vi har pratat med har heller några positiva erfarenheter av att flytta verktyg mellan fabriker. När vi har tillverkning på två olika fabriker vågar vi kanske ett försök att flytta ett av verktygen.
Herte wrote:Om allt går som det skall, vad är det då för tidsrymd från att korten är monterade tills produkten finns hos er i Sverige?
När monteringen är klar brukar dom behöva 1-2 veckor för programmering, test och förpackning.
Därefter ca en vecka för att flyga till sverige. Eventuellt lite extra tid om man inte passar in rätt flygning.
När vi fått det behöver vi ca 2 veckor för slutprogrammeringen här. Dock skickar vi ju självklart ut produkterna efterhand som dom programmeras.
Micke Prag
Software
Telldus Technologies
pethson

Post by pethson »

Den batch av DUO och NET som ni väntar på näsa gång, täcker den alla beställningar ni har liggande från era distributörer?
Dvs kommer alla som beställt att få sina produkter när de väl kommer?
Får ni några kvar i lager?

Jag har en beställning på en DUO sedan 111020, så den borde ligga bra till. Men har för avsikt att beställa flera om den fungerar som jag vill. Så jag vill ju gärna veta om det finns risk att det tar ytterligare 6 månader innan jag flera. I så fall behöver jag bygga min hobby verksamhet på något annat.

///Peter!
micke.prag
Site Admin

Post by micke.prag »

Hela leveransen som kommer är uppbokad. Vi styr inte över fördelningsprocessen men alla som förbokat bör få en. Däremot kan det bli glest på hyllorna.
Micke Prag
Software
Telldus Technologies
3kgt

Post by 3kgt »

Kan inte låta bli och skriva deta!
Men Ni själva skriver så här på er hemsida

"When is it available?

Since the demand for the product is much higher than the availability we don't have more in stock. The next shipment is planned in the beginning of march 2012."
Och så skriver ni också
"Note regarding delivery
Currently we have no delivery date for this product, due to production delays. No delivery dates are confirmed by us at this poin"
http://www.telldus.se/products/tellstick_net

Början av Mars? Så med andra ord ÅF hade inte fel som sade att dem har fått lev datum av er?

För att lyckas sälja, driva företag, ligga på "topp" så krävs det investeringar och god planering! Visst kan det kosta "100tals tus kr" att byta leverantör! Men åt andra sidan så kostar det att förlora kunder.. + hade fler kunder detta hemma så skulle produkten sprida sig från ena hemmet till andra via "Dem kunder som äger en sådan"..
Imorse köpte jag lager hyllor för 26000 kr till jobbet! Kan klara mig med dem nuvarande "gamla" hyllorna, men nya är en bättre investering i form av plats m.m
O SÅ köpte jag Brembo bromsok till bilen för o minska bromssträckan nåra meter (46000 kr fram oken endast) Det kostar och ha kul också

Vad jag försöker och säga är att Tyvärr så har varje branch sina kostnader..men för att sälja måste man kosta sig också Samt ta risker.

PS. CDon säger att dem får det i Juni :D Men skrev inte vilket år ;D
"Skriver från en HTPC! Så ursäkta stavfelen tangentbordet är mest för o styra med :D "
stefan.persson

Post by stefan.persson »

Texten du hänvisar till skrevs i samband med ett besked vi fick inför det kinesiska nyåret. Då trodde vi verkligen att detta skulle stämma. Vi har sedan tyvärr helt missat detta stycke. Det är borttaget nu, tack för att du uppmärksammade oss på det.
Stefan Persson
Software
Telldus Technologies
kalle173

Post by kalle173 »

Börjar bli lite tjatigt med allt "dissande" av Telldus nu.

Det har famgått ganska tydligt att omständigheterna ligger utanför deras kontroll och Ja!!! Jag förstår att man är besviken över att inte få det man beställt och att de konstant blir förseninger men hur länge skall det ältas? Läget ändras inte pga av det.

Finns många som sitter och väntar på nya versioner av Tellduscenter med stöd för mer hårdvara men det blir liksom inte så konstruktivt om det skall bitchas om det också, vi får lita på att man från Telldus gör sitt bästa i alla avseende och eftersom det ligger i deras eget intresse att ha nöjda kunder så är det stor sannolikhet att man faktiskt gör det...sitt bästa!

"just my 5 pennies" :wink:
tronde

Post by tronde »

kalle173 wrote:Börjar bli lite tjatigt med allt "dissande" av Telldus nu.

Det har famgått ganska tydligt att omständigheterna ligger utanför deras kontroll och Ja!!! Jag förstår att man är besviken över att inte få det man beställt och att de konstant blir förseninger men hur länge skall det ältas? Läget ändras inte pga av det.
Telldus hadde nok spart seg for mye "badwill" hvis de hadde utnyttet det potensialet som dette forumet kan gi.

En klistret tråd som har OPPDATERT informasjon om levering ville helt sikkert vært til hjelp. I tillegg er det ikke bra at hjemmesiden har feil info i lang tid.

Hvis de i tillegg hadde laget en klistret tråd hvor man kan poste feilmeldinger for hvert enkelt produkt og tjenester, OG FÅ SVAR, hadde man sluppet å fylle forumet med unødvendig støy.

De som har funnet frem til Telldus' produkter er nok mer enn vanlig teknisk interesserte folk, og gitt korrekt og oppdatert informasjon, er det vanlig at de vil vise forståelse for mange ting. De som har funnet frem til forumet må antas å være enda mer teknisk anlagt, og det er merkelig at Telldus ikke bruker litt mer tid på å strømlinjeforme kommunikasjonen fremfor å drive brannslukking.
Jakan11

Post by Jakan11 »

Läser om svårigheten att få tag på en Tellestick Net men att en leverans är på väg in (nästan en månad sedan) hur har det gått har denna levererats.
Eftersom hela denna batch är förbokad undrar jag när kommer nästa batch eftersom jag inte vill boka något som jag inte vet när jag kommer att få
och kanske boka hos fel ÅF.

Vore bra om Telldus kunde informera hur det går, kan inte ta så mycket av er tid och skulle underlätta för eventuella köpare av era produkter.

Har funderat på en Tellstick Net i snart ett år men vill som sagt inte lägga någon beställning når jag inte vet när jag kommer att få varan. Börjar
som många andra att undra om detta är något att satsa på.
mpunktnu

Post by mpunktnu »

Hela leveransen från Telldus är nog uppbokad, och troligvis från grossisterna med. Jag vet dock om minst ett företag som har stora ordrar som ligger på kö sedan i höstas hos grossist och som inte har hela det antalet förbokat. Exakt hur tilldelning från grossist går till vet jag så klart inte.

Det bör därmed inte vara kört att förhandsboka nu och få leveranser i den batch som förhoppningvis kommer snart.
micke.prag
Site Admin

Post by micke.prag »

Micke Prag
Software
Telldus Technologies
zewen

Post by zewen »

Vist kan tillverkning i Kina vara kostandseffektiv men vid strul som det verkar i detta fall så ligger Kina väldigt långt bort. Det kanske finns tillverkare närmare som det skulle vara lättare att föra en dialog med och lättare kunna styra upp tillverkningen med. Det verkar onekligen finnas en efterfrågan på er produkt. Jag har själv länge väntat på Duo enheten. Jag jobbar själv med elektronik tillverkning och företaget jag jobbar åt ingår i en koncern med ett flertal elektronik tillverkare i olika storlek i sverige, vi har även fabrik i Estland. Jag förstår att det är en kostnadsfråga att flytta tillverkningen då pressverktyg är dyra men kanske går det beställa plast detaljer från kina och låta annan fabrik tillverka kretskorten... Jag hoppas ni får flyt och att era motgångar löser sig så vi kunder snart får ta del av eran produkt. :-)
Skulle ni leta efter tillverkare i Sverige så kan det vara värt att kolla upp www.wintech.se :-)
Post Reply