TellStickNet försvann

Moderator: Telldus

Post Reply
TheBoss
Posts: 1
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

TellStickNet försvann

Post by TheBoss »

Skulle aktivera min TellStickNet via live. När jag kom in så detekterades den och jag tryckte på "click to activate it". Efter detta händer absolut ingenting !
Testade aktivera via "My locations" men då säger det Error på grund av akoden redan är använd. Testade också via QR-koden men även där blir det error

Vad fasen gör man då ? :banghead:
Zeta_R
Posts: 104
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: TellStickNet försvann

Post by Zeta_R »

TheBoss wrote:Skulle aktivera min TellStickNet via live. När jag kom in så detekterades den och jag tryckte på "click to activate it". Efter detta händer absolut ingenting !
Testade aktivera via "My locations" men då säger det Error på grund av akoden redan är använd. Testade också via QR-koden men även där blir det error

Vad fasen gör man då ? :banghead:
Jeg hadde samme problem. Prøvde Tellstick net bak en annen router og da fikk jeg kontakt umiddelbart. Det viste seg att Dlink routeren som jeg hadde tellstick tilkoblet til av en eller annen grunn gjorde att jeg ikke fikk kontakt. Etter å ha koblet direkte på mitt Speedtouch ADSL router så fungerte det med en gang..
Newgatetwo
Posts: 14
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: TellStickNet försvann

Post by Newgatetwo »

Jag har precis samma problem. Kopplade min NET direkt i mitt ADSL modem men den fungerar inte.
Ska det vara så här struligt?

/Per
Newgatetwo
Posts: 14
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: TellStickNet försvann

Post by Newgatetwo »

Byte plats (port på ADSL modemet) på min NET och min Sonos och nu fungerar allt verkar det som!

/Per
micke.prag
Site Admin
Posts: 2243
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Lund
Contact:

Re: TellStickNet försvann

Post by micke.prag »

Ni som har problem att aktivera era TellStick Net. Ställ en fråga till supporten direkt så att vi kan hjälpa er direkt.
Micke Prag
Software
Telldus Technologies
Post Reply