TelldusCenter helt tomt

Moderator: Telldus

Post Reply
runediva
Posts: 21
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

TelldusCenter helt tomt

Post by runediva »

Har vid flera tillfällen försökt att släcka några lampor via min Iphone, men då fått upp "No devices found". Har då fått gått till datorn och startat om TelldusCenter. När det har startat igen finns det ingenting i rutan. Har då installerat om programmet och då kommer alla mina devices fram igen! Detta är enerverande, för det påverkar också att den automatik jag har ställt in (Nexahome) inte fungerar under natten. Jag vill kunna lita på att det fungerar även om jag inte är hemma, annars kan jag lika gärna använda fjärrkontroller! :(

MacBook 2.2 GHz Intel Core Duo
4 GB internminne
10.7.2
Tellstick batch 14
TelldusCenter 2.1.0
4 GB internminne
Windows XP
Tellstick batch 14
TelldusCenter 2.1.1
stefan.persson
Posts: 353
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: TelldusCenter helt tomt

Post by stefan.persson »

Har du möjlighet att se om TelldusService körs när detta händer? Du kan se detta i Activity Monitorn, klicka i så du ser processer för alla användare. Har datorn gått ner i viloläge (om än vaknat igen därefter) när detta skett?
Stefan Persson
Software
Telldus Technologies
runediva
Posts: 21
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: TelldusCenter helt tomt

Post by runediva »

Jag kollade inte det, men jag kollar upp det nästa gång det händer! När jag kollar nu så är ju TelldusService igång! Har försökt att läsa i olika loggar, men vet inte vilken log det står i?
Om den gått i vila och vaknat till, tror jag, jag har nu ändrat inställningen så datorn ej kan gå i vila. Däremot så tappar den TelldusLive lite väl ofta, vilket gör att jag kan inte använda mig av min Iphone, när jag skulle behöva! Senast igår kväll. Då måste jag också starta om TelldusCenter. När jag gick in i Preferences såg det ut som på bif. bild. Men det blev aldrig någon reconnection. Jag provade att stänga av WiFi nu och då fungerade det efter de 13 sec, så "reconnectade" den igen.
Det påverkar ju dock inte automatiseringen! :)

MacBook 2.2 GHz Intel Core Duo
4 GB internminne
10.7.2
Tellstick batch 14
TelldusCenter 2.1.0
Attachments
Telldus.jpg
Telldus.jpg (25.96 KiB) Viewed 4150 times
micke.prag
Site Admin
Posts: 2243
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Lund
Contact:

Re: TelldusCenter helt tomt

Post by micke.prag »

Ang att den tappar kontakten med Telldus Live! är en känd bugg och ska lösas:
http://developer.telldus.com/ticket/117
Micke Prag
Software
Telldus Technologies
Post Reply