Problem med iphone appen

Moderator: Telldus

ghostface
Posts: 4
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Problem med iphone appen

Post by ghostface »

När jag går in på settings på appen för att aktivera telldus live går inte detta .... När jag ställt den på 1 och trycker på done och går in på settings är fortfarande 0 ifyllt??
Någon som har en lösning ??
micke.prag
Site Admin
Posts: 2243
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Lund
Contact:

Re: Problem med iphone appen

Post by micke.prag »

Slida knappen mellan ett och noll ett par gånger tills Safari öppnas.
Micke Prag
Software
Telldus Technologies
dr_blue
Posts: 16
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Problem med iphone appen

Post by dr_blue »

För andra som inte får det att fungera; det enda sättet jag fick den att öppna Safari för att auktorisera sej var att starta om telefonen och sen se till att _inte_ stänga Safaris fönster med inloggningsrutan, dvs ha kopierat sitt lösenord från 1password/Lastpass/etc. redan innan man startar TelldusCenter och går in för att auth:a den. Lite smådrygt då jag har problem med iOS 5 och att login-knappen inte går att trycka på (förrän man aktiverar felsökningskonsollen i Safari - av någon anledning).
hader
Posts: 41
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Problem med iphone appen

Post by hader »

Samma här går ej att trycka på knappen för att logga in i iPhonen efter uppgradering till OS 5, så ska det inte vara eller?
dr_blue
Posts: 16
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Problem med iphone appen

Post by dr_blue »

@hader du får gå in under Inställningar > Safari > Avancerat och aktivera konsolen för felsökning, då fick jag min att fungera med login-knappen.
eskapism
Posts: 1
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Problem med iphone appen

Post by eskapism »

Samma sak här: stora problem med att logga in via iphone med ios5 (har inte testat om det gick innan).

Kommer till loginrutan utan problem, men inget händer när jag klickar login.

Fick det att fungera efter att ha testat en miljon gånger. Tricket för mig var att lägga ett bokmärke på hemskärmen och starta webbappen därifrån. Då gick det att logga in.

När jag väl blivit inloggad kan jag dock bara sköta de två första enheterna. Knapparna där funkar fint, men enhet 3 och framåt går det inte att göra något med.

Full desktop version-länken längst ner fungerar som tur är och jag kan sköta allt till slut via den "vanliga"/icke-iphone:iga sajten.
hader
Posts: 41
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Problem med iphone appen

Post by hader »

Har provar alla möjliga inställningar i safari mm men det går fortfarande inte att trycka på knappen, kom igen telldus ni får uppdatera gränsnitet så att det funkar med iphone.
stefan.persson
Posts: 353
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Problem med iphone appen

Post by stefan.persson »

Vi har tyvärr ingen telefon med iOS5 tillgänglig att testa med, men vi har manuellt ändrat i ett bibliotek som vi använder oss av där det verkar ha varit problem med knapptryckningar om sidan har scrollats. Eftersom vi inte har kunnat testa problemet varken före eller efter ändringen så vet vi inte om detta har hjälpt. Ni får gärna se om något fungerar bättre nu. Hoppas på att få hit en telefon med iOS5 i morgon.
Stefan Persson
Software
Telldus Technologies
runediva
Posts: 21
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Problem med iphone appen

Post by runediva »

Det fungerar fortfarande inte, de två första går att tända/släcka men resten går ej! Har kollat nu på morgonen! Detta skedde iom IOS5! :cry:
4 GB internminne
Windows XP
Tellstick batch 14
TelldusCenter 2.1.1
runediva
Posts: 21
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Problem med iphone appen

Post by runediva »

stefan.persson wrote:Vi har tyvärr ingen telefon med iOS5 tillgänglig att testa med, men vi har manuellt ändrat i ett bibliotek som vi använder oss av där det verkar ha varit problem med knapptryckningar om sidan har scrollats. Eftersom vi inte har kunnat testa problemet varken före eller efter ändringen så vet vi inte om detta har hjälpt. Ni får gärna se om något fungerar bättre nu. Hoppas på att få hit en telefon med iOS5 i morgon.
Hur gick det med det här problemet! Det är fortfarande olöst! :oops:
4 GB internminne
Windows XP
Tellstick batch 14
TelldusCenter 2.1.1
stefan.persson
Posts: 353
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Problem med iphone appen

Post by stefan.persson »

Har du, eller skulle du annars kunna försöka, tömma webcachen så att alla scriptfiler verkligen läses om?
Stefan Persson
Software
Telldus Technologies
runediva
Posts: 21
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Problem med iphone appen

Post by runediva »

Nu har jag tömt allt! Då får jag bara upp sidan med Go to full Desktop version!
4 GB internminne
Windows XP
Tellstick batch 14
TelldusCenter 2.1.1
runediva
Posts: 21
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Problem med iphone appen

Post by runediva »

Nu fick jag upp sidan som det ska, men fortfarande är det bara de två första som går att klicka på!
4 GB internminne
Windows XP
Tellstick batch 14
TelldusCenter 2.1.1
stefan.persson
Posts: 353
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Problem med iphone appen

Post by stefan.persson »

Är det så att du måste scrolla för att nå andra knappar än de två översta, och att det är efter att du har scrollat som det slutar fungera? Om du alltså testar att scrolla först, fungerar de två översta i listan ändå att klicka på?
Stefan Persson
Software
Telldus Technologies
stefan.persson
Posts: 353
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Problem med iphone appen

Post by stefan.persson »

Nu har vi äntligen kunnat verifiera att fixen från den 17:e verkligen fungerar på iOS5. Om någon fortfarande har problem efter att ha tömt cache:en i telefonen så handlar det om något annat problem. Skicka då ett supportärende till oss eller posta vidare här.
Stefan Persson
Software
Telldus Technologies
Post Reply