NexaHome

Moderators: hekj, Telldus

Jean-Julien
Posts: 34
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: NexaHome

Post by Jean-Julien »

automatisk översättning av fransmännen

Hej

Här är den fil som kombinerar filen sensor.bsh och check_temp.bsh

Som detta gör det möjligt för att läsa data från en CSV-fil och kontrollera utrustning baserat på dessa data.

Jag gjorde det anpassa befintliga filer på forumet, jag har uppfunnit något.

filen sensor_3.bsh

Code: Select all

echo("Bonjour");
// modifier le chemin et le nom de fichier si necessaire
String csvFile = "/Nexahome/sortie.csv";
int findRow = 1;
int findColumn = 1;
String delimiter = ",;\t ";
temp = 0;


int currentRow = 1;
int currentColumn = 1;
boolean found = false;
         
try {

  BufferedReader in;
  in = new BufferedReader(new FileReader(csvFile));
  String line = null;
  do {
    line = in.readLine();
    if (line != null) {
      if (currentRow == findRow) {
        StringTokenizer st = new StringTokenizer(line, delimiter);
        if (st.countTokens() >= findColumn) {
          while (currentColumn < findColumn) {
            st.nextToken();
            
            currentColumn++;
          }
          //echo(st.nextToken()); 
         temp=(st.nextToken());
          //echo(temp);        
          found = true;
        } else {
          line = null;
        }
      }
      currentRow++;
    }
  } while(line != null && !found);
  if (line == null) {
    echo("Unable to find value!");
  }
  in.close();

} catch(Exception e) {
  echo(e.getMessage());
}
temp_timer = "sensor_3";
timeout = 60;  // sekunder 
//sensor = "102";
device = "15";
//value = getSensorValue(sensor);
value = temp;
if (value != null) {
   echo(value);
   //timestamp = getSensorTimestamp(sensor);
   //echo(timestamp);
   float f = Float.parseFloat(value);
// "temperature a regler"
   if (f > 10.0) {
       if (deviceIsOn(device)) {
         deviceOff(device); }
      }
// "temperature a regler"
   if (f < 10.0)  {
       if (deviceIsOff(device)) {
      	 deviceOn(device); }
      }   
}
startTimer(temp_timer, timeout);
JJ
nickeh
Posts: 14
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: NexaHome

Post by nickeh »

hekj wrote:
nickeh wrote:Har gjort de steg du skrev nu, lite framsteg :D Det står nu "? (den aktuella tiden)" i sensor value rutan.
När jag trycker på Execute Script så kan jag inte välja nått och får inte upp nån pop up ruta utan det enda jag kan göra är att trycka på Exexute Script knappen (kanske är meningen?)

Såhär står det i konsolen när jag startar nexahome.

2011-10-22 23:36:33 Starting event processing...
2011-10-22 23:36:33 :ON: (id: -52), error: There was an error in evaluating the script - Sourced file: /Applications/Nexahome/sensor_echo.bsh : Command not found: echo( java.lang.String ) : at Line: 1 : in file: /Applications/Nexahome/sensor_echo.bsh : echo ( "hi there!" )
...


Inställningarna har jag lagt in i Ute temp som vi gjorde och inte i själva motorvärmarbrytaren.

Vad säger dom där raderna i konsolen? Att den inte kan läsa .bsh filen riktigt?
Nja, bsh filer som körs för att hämta sensor data har i princip endast stöd för metoderna outAppend och errAppend, dvs ingen av dom andra i manualen uppräknade metoderna kan användas.

Har lagt upp en ny testversion, hämta den och försök pånytt med menyalternativ Action --> Execute Script

Har laddat ner den nya versionen och nu funkar Execute Script knappen så man sen kan välja vilken .bsh fil man ska köra.

Såhär ser det ut när jag startar:
2011-10-23 20:00:27 Starting event processing...
2011-10-23 20:00:27 :ON: (id: -52), error: There was an error in evaluating the script - Sourced file: /Applications/Nexahome/sensor_echo.bsh : Command not found: echo( java.lang.String ) : at Line: 1 : in file: /Applications/Nexahome/sensor_echo.bsh : echo ( "hi there!" )
2011-10-23 20:00:27 Sensor job never executed (deactivated) 2011-10-22 00:00 Temp Ute
2011-10-23 20:00:27 Up and running...
2011-10-23 20:00:27 Starting web server: http://192.168.0.13:8081/nexahome
2011-10-23 20:00:42 Script executed (sensor_echo.bsh), result: [[echo, hi there!], [echo, ˇ˛10.4]]

Den fetmarkerade texten är vad som skrivs ut efter jag valt sensor_echo.bsh i Execute Script och tryckt OK, blir man klokare på den raden?

Jag tackar stort för din hjälp med det här, jag kommer återgälda dig.

EDIT
Nu när jag körde den fick jag ett annat värde: 2011-10-23 21:06:47 Script executed (sensor_echo.bsh), result: [[echo, hi there!], [echo, ˇ˛5.4]]
Och det är just 5.4 som står i temp.txt nu, ändrar jag den till 2 t.ex så står det:
2011-10-23 21:06:47 Script executed (sensor_echo.bsh), result: [[echo, hi there!], [echo, ˇ˛2]]
hekj
Posts: 992
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Stockholm
Contact:

Re: NexaHome

Post by hekj »

nickeh wrote:2011-10-23 20:00:42 Script executed (sensor_echo.bsh), result: [[echo, hi there!], [echo, ˇ˛10.4]]

Den fetmarkerade texten är vad som skrivs ut efter jag valt sensor_echo.bsh i Execute Script och tryckt OK, blir man klokare på den raden?

Jag tackar stort för din hjälp med det här, jag kommer återgälda dig.

EDIT
Nu när jag körde den fick jag ett annat värde: 2011-10-23 21:06:47 Script executed (sensor_echo.bsh), result: [[echo, hi there!], [echo, ˇ˛5.4]]
Och det är just 5.4 som står i temp.txt nu, ändrar jag den till 2 t.ex så står det:
2011-10-23 21:06:47 Script executed (sensor_echo.bsh), result: [[echo, hi there!], [echo, ˇ˛2]]
Jag förstår inte var dom konstiga tecknen (ˇ˛) kommer ifrån, du kan skriva in dom mellan dubbelfnuttarna på raden som börjar med String delimiter och testa igen, dvs...
String delimiter = "ˇ˛,;\t ";

Du kan också skicka filen temp.txt till mig (du hittar adressen längs ner på nexahome.se).
nickeh
Posts: 14
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: NexaHome

Post by nickeh »

hekj wrote:
nickeh wrote:2011-10-23 20:00:42 Script executed (sensor_echo.bsh), result: [[echo, hi there!], [echo, ˇ˛10.4]]

Den fetmarkerade texten är vad som skrivs ut efter jag valt sensor_echo.bsh i Execute Script och tryckt OK, blir man klokare på den raden?

Jag tackar stort för din hjälp med det här, jag kommer återgälda dig.

EDIT
Nu när jag körde den fick jag ett annat värde: 2011-10-23 21:06:47 Script executed (sensor_echo.bsh), result: [[echo, hi there!], [echo, ˇ˛5.4]]
Och det är just 5.4 som står i temp.txt nu, ändrar jag den till 2 t.ex så står det:
2011-10-23 21:06:47 Script executed (sensor_echo.bsh), result: [[echo, hi there!], [echo, ˇ˛2]]
Jag förstår inte var dom konstiga tecknen (ˇ˛) kommer ifrån, du kan skriva in dom mellan dubbelfnuttarna på raden som börjar med String delimiter och testa igen, dvs...
String delimiter = "ˇ˛,;\t ";

Du kan också skicka filen temp.txt till mig (du hittar adressen längs ner på nexahome.se).
Nu när jag la till tecknet i String delimiter så ser raden ut såhär:
2011-10-23 23:11:29 Script executed (sensor_echo.bsh), result: [[echo, hi there!], [echo, 4.6]]

Alltså försvann tecknet.

Mailar filen nu! Lägger också till nexahome.xml sensor_echo.bsh.

*EDIT*

min temp.txt fil laddas ner från internet varje timme. Jag testade att göra en helt ny textfil som heter temp.txt och då försvinner de konstiga tecknen. Kör jag däremot skriptet igen som hämtar från internet så kommer det konstiga tecknet tillbaka, alltså är det nått konstigt med nedladdningen (som inte syns i textfilen som du kan se i den jag mailade). Har slagit av den nu och använder en temp.txt fil som jag gjort själv och den innehåller "2.0" Då får jag upp följande i consolen:
2011-10-23 23:45:19 Script executed (sensor_echo.bsh), result: [[echo, hi there!], [echo, 2.0]]
hekj
Posts: 992
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Stockholm
Contact:

Re: NexaHome

Post by hekj »

nickeh wrote:Nu när jag la till tecknet i String delimiter så ser raden ut såhär:
2011-10-23 23:11:29 Script executed (sensor_echo.bsh), result: [[echo, hi there!], [echo, 4.6]]

Alltså försvann tecknet.

Mailar filen nu! Lägger också till nexahome.xml sensor_echo.bsh.

*EDIT*

min temp.txt fil laddas ner från internet varje timme. Jag testade att göra en helt ny textfil som heter temp.txt och då försvinner de konstiga tecknen. Kör jag däremot skriptet igen som hämtar från internet så kommer det konstiga tecknet tillbaka, alltså är det nått konstigt med nedladdningen (som inte syns i textfilen som du kan se i den jag mailade). Har slagit av den nu och använder en temp.txt fil som jag gjort själv och den innehåller "2.0" Då får jag upp följande i consolen:
2011-10-23 23:45:19 Script executed (sensor_echo.bsh), result: [[echo, hi there!], [echo, 2.0]]
Om du även lägger in den uppdaterade raden (String delimiter = "ˇ˛,;\t ";) i filen sensor.bsh så kommer värdet att kunna läsas in till NexaHome oavsett om filen temp.txt är hämtad från internet eller ej.
nickeh
Posts: 14
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: NexaHome

Post by nickeh »

hekj wrote:
nickeh wrote:Nu när jag la till tecknet i String delimiter så ser raden ut såhär:
2011-10-23 23:11:29 Script executed (sensor_echo.bsh), result: [[echo, hi there!], [echo, 4.6]]

Alltså försvann tecknet.

Mailar filen nu! Lägger också till nexahome.xml sensor_echo.bsh.

*EDIT*

min temp.txt fil laddas ner från internet varje timme. Jag testade att göra en helt ny textfil som heter temp.txt och då försvinner de konstiga tecknen. Kör jag däremot skriptet igen som hämtar från internet så kommer det konstiga tecknet tillbaka, alltså är det nått konstigt med nedladdningen (som inte syns i textfilen som du kan se i den jag mailade). Har slagit av den nu och använder en temp.txt fil som jag gjort själv och den innehåller "2.0" Då får jag upp följande i consolen:
2011-10-23 23:45:19 Script executed (sensor_echo.bsh), result: [[echo, hi there!], [echo, 2.0]]
Om du även lägger in den uppdaterade raden (String delimiter = "ˇ˛,;\t ";) i filen sensor.bsh så kommer värdet att kunna läsas in till NexaHome oavsett om filen temp.txt är hämtad från internet eller ej.
Jodå nu är tecknet borta for ever and ever, var lite trött igår ;)

Jag har fortfarande "? (tid senaste uppdatering)" i sensor value och får följande felmeddelande när Ute Temp "gruppen" försöker köra skriptet:
2011-10-24 19:46:40 Script executed (sensor_echo.bsh), result: [[echo, hi there!], [echo, 3.9]]
2011-10-24 19:47:02 :ON: (id: -52), error: There was an error in evaluating the script - Sourced file: /Applications/Nexahome/sensor_echo.bsh : Command not found: echo( java.lang.String ) : at Line: 1 : in file: /Applications/Nexahome/sensor_echo.bsh : echo ( "hi there!" )

Bifogat är också en skärmdump på hur det ser ut.

Men om jag förstår rätt så rapporterar scriptet rätt info nu? alltså: [[echo, hi there!], [echo, 3.9]]?
Attachments
nexahome
nexahome
Skärmavbild 2011-10-24 kl. 18.42.59.png (99.74 KiB) Viewed 11481 times
hekj
Posts: 992
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Stockholm
Contact:

Re: NexaHome

Post by hekj »

nickeh wrote:Men om jag förstår rätt så rapporterar scriptet rätt info nu? alltså: [[echo, hi there!], [echo, 3.9]]?
Ja, scriptet sensor_echo.bsh rapporterar rätt info, men detta script ska inte användas för att läsa in data till 'Sensor Value' fältet.
hekj wrote:Om du även lägger in den uppdaterade raden (String delimiter = "ˇ˛,;\t ";) i filen sensor.bsh så kommer värdet att kunna läsas in till NexaHome oavsett om filen temp.txt är hämtad från internet eller ej.
Ändra texten i 'Sensor Path' fältet så att sensor.bsh scriptet används, dvs:

Code: Select all

/Applications/Nexahome/sensor.bsh
nickeh
Posts: 14
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: NexaHome

Post by nickeh »

hekj wrote:
nickeh wrote:Men om jag förstår rätt så rapporterar scriptet rätt info nu? alltså: [[echo, hi there!], [echo, 3.9]]?
Ja, scriptet sensor_echo.bsh rapporterar rätt info, men detta script ska inte användas för att läsa in data till 'Sensor Value' fältet.
hekj wrote:Om du även lägger in den uppdaterade raden (String delimiter = "ˇ˛,;\t ";) i filen sensor.bsh så kommer värdet att kunna läsas in till NexaHome oavsett om filen temp.txt är hämtad från internet eller ej.
Ändra texten i 'Sensor Path' fältet så att sensor.bsh scriptet används, dvs:

Code: Select all

/Applications/Nexahome/sensor.bsh

BOHJA! Nu funkar det, stort tack för din hjälp. 300 pix ska doneras till dig asap.

En snabb fråga bara, nu uppdateras tempen men motorvärmarfunktionen verkar använda det lägsta värdet ändå alltså under -20grader och det resulterar i en start 2 timmar innan klockan 8 också startar den motorvärmaren så fort jag startar nexahome och den borde inte starta förens 45 minuter innan kl 8 på morgonen (2.2 plusgrader). Bifogar 2 bilder på hur det ser ut. Vad tror du det kan vara?

*EDIT*
Lägger jag till båda motorvärmar eventen i samma group så försvinner sensor värdet.
Attachments
Skärmavbild 2011-10-24 kl. 19.37.28.png
Skärmavbild 2011-10-24 kl. 19.37.28.png (88.72 KiB) Viewed 11470 times
Skärmavbild 2011-10-24 kl. 19.42.14.png
Skärmavbild 2011-10-24 kl. 19.42.14.png (73.56 KiB) Viewed 11470 times
Lasse-Hifi
Posts: 34
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Sollentuna

NexaHome FAQ?

Post by Lasse-Hifi »

Jag har just börjat använda NexaHome och följer denna tråd med intresse. Jag kommer nog i framtiden att byta upp mig till en Tellstick Duo. Många tips finns i den här tråden hur man använder NexaHome tillsammans med script för att få olika funktioner, men nu börjar det bli svårt att hitta i tråden.

Finns det möjlighet att lägga ut vissa av tipsen som en FAQ, kanske på NexaHomes egna sida? Speciellt att läsa värden från en textfil och få NexaHome att göra saker verkar vara efterfrågad.

Jag kommer att donera en summa för min användning NexaHome!
hekj
Posts: 992
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Stockholm
Contact:

Re: NexaHome

Post by hekj »

nickeh wrote:BOHJA! Nu funkar det, stort tack för din hjälp. 300 pix ska doneras till dig asap.

En snabb fråga bara, nu uppdateras tempen men motorvärmarfunktionen verkar använda det lägsta värdet ändå alltså under -20grader och det resulterar i en start 2 timmar innan klockan 8 också startar den motorvärmaren så fort jag startar nexahome och den borde inte starta förens 45 minuter innan kl 8 på morgonen (2.2 plusgrader). Bifogar 2 bilder på hur det ser ut. Vad tror du det kan vara?

*EDIT*
Lägger jag till båda motorvärmar eventen i samma group så försvinner sensor värdet.
Testa om en bock i 'Synchronize' fältet på Device raden (Motorvarmare) hindrar värmaren från att starta då du drar igång NexaHome.

Skriv även in "id:nickeh;model:temp_ute" i 'Parameters' fältet samt radera all text i 'Sensor Path' fältet för Device Motorvarmare, detta gör att värdet plockas från 'Temp Ute' raden.

Observera att det är strax före värdet behövs som hämtning sker, dvs 'Sensor Value' fältet kommer att vara tomt fram tills dess.

Se till att du har samma 'Cmd Group' bokstav (t.ex A) inskriven på bägge Event raderna.
Lasse-Hifi wrote: Jag har just börjat använda NexaHome och följer denna tråd med intresse. Jag kommer nog i framtiden att byta upp mig till en Tellstick Duo. Många tips finns i den här tråden hur man använder NexaHome tillsammans med script för att få olika funktioner, men nu börjar det bli svårt att hitta i tråden.

Finns det möjlighet att lägga ut vissa av tipsen som en FAQ, kanske på NexaHomes egna sida? Speciellt att läsa värden från en textfil och få NexaHome att göra saker verkar vara efterfrågad.

Jag kommer att donera en summa för min användning NexaHome!
Tja, vad ska man säga annat än att uppdatering av manualen släpar efter pga tidsbrist... :oops:

Alla bidrag mottages tacksamt, jag har fram till idag fått in sammanlagt 200 kr i år, hoppas på ett starkt 4:e kvartal :wave:
nickeh
Posts: 14
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: NexaHome

Post by nickeh »

hekj wrote:
nickeh wrote:BOHJA! Nu funkar det, stort tack för din hjälp. 300 pix ska doneras till dig asap.

En snabb fråga bara, nu uppdateras tempen men motorvärmarfunktionen verkar använda det lägsta värdet ändå alltså under -20grader och det resulterar i en start 2 timmar innan klockan 8 också startar den motorvärmaren så fort jag startar nexahome och den borde inte starta förens 45 minuter innan kl 8 på morgonen (2.2 plusgrader). Bifogar 2 bilder på hur det ser ut. Vad tror du det kan vara?

*EDIT*
Lägger jag till båda motorvärmar eventen i samma group så försvinner sensor värdet.
Testa om en bock i 'Synchronize' fältet på Device raden (Motorvarmare) hindrar värmaren från att starta då du drar igång NexaHome.

Skriv även in "id:nickeh;model:temp_ute" i 'Parameters' fältet samt radera all text i 'Sensor Path' fältet för Device Motorvarmare, detta gör att värdet plockas från 'Temp Ute' raden.

Observera att det är strax före värdet behövs som hämtning sker, dvs 'Sensor Value' fältet kommer att vara tomt fram tills dess.

Se till att du har samma 'Cmd Group' bokstav (t.ex A) inskriven på bägge Event raderna.
Lasse-Hifi wrote: Jag kommer att donera en summa för min användning NexaHome!
Tja, vad ska man säga annat än att uppdatering av manualen släpar efter pga tidsbrist... :oops:

Alla bidrag mottages tacksamt, jag har fram till idag fått in sammanlagt 200 kr i år, hoppas på ett starkt 4:e kvartal :wave:
500:- till kan du nu hitta på ditt doneringskonto :)

Nu funkar det med att leta reda på temperatur och den uppdaterar så fint med tid och allt.

När den ska aktivera motorvärmar mottagaren däremot har jag stött på ett annat problem, jag får upp följande meddelande och Nexahome skickar inte vidare indikationen att den ska ändra status till telldus center:

Code: Select all

2011-10-25 22:56:11 :ON 1(3): (id: 9), error: /var/folders/xg/qp5b8qx93sbbx5xyhhfdy4540000gn/T/nexahome_cmd_2522112038060167355.sh: line 2: model:temp_ute: command not found
2011-10-25 22:56:11 :ON 2(3): (id: 9), error: /var/folders/xg/qp5b8qx93sbbx5xyhhfdy4540000gn/T/nexahome_cmd_9119960316966568193.sh: line 2: model:temp_ute: command not found
2011-10-25 22:56:11 :ON 3(3): (id: 9), error: /var/folders/xg/qp5b8qx93sbbx5xyhhfdy4540000gn/T/nexahome_cmd_704412022463299698.sh: line 2: model:temp_ute: command not found
Jag får upp samma felmeddelande när jag startar den manuellt också. Vad tror du kan vara fel?

När vi har löst det här så lovar jag att skriva ihop en manual på hur du kan använda de här filerna och hur du installerar dom. Detta kan du sen använda i din manual om du tycker det är nått att ha. Jag jobbar som internutbildare och jobbar med sånt dagligen så det borde gå att knacka ihop nått någorlunda snabbt :)
hekj
Posts: 992
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Stockholm
Contact:

Re: NexaHome

Post by hekj »

nickeh wrote:500:- till kan du nu hitta på ditt doneringskonto :)

Nu funkar det med att leta reda på temperatur och den uppdaterar så fint med tid och allt.

När den ska aktivera motorvärmar mottagaren däremot har jag stött på ett annat problem, jag får upp följande meddelande och Nexahome skickar inte vidare indikationen att den ska ändra status till telldus center:

Code: Select all

2011-10-25 22:56:11 :ON 1(3): (id: 9), error: /var/folders/xg/qp5b8qx93sbbx5xyhhfdy4540000gn/T/nexahome_cmd_2522112038060167355.sh: line 2: model:temp_ute: command not found
2011-10-25 22:56:11 :ON 2(3): (id: 9), error: /var/folders/xg/qp5b8qx93sbbx5xyhhfdy4540000gn/T/nexahome_cmd_9119960316966568193.sh: line 2: model:temp_ute: command not found
2011-10-25 22:56:11 :ON 3(3): (id: 9), error: /var/folders/xg/qp5b8qx93sbbx5xyhhfdy4540000gn/T/nexahome_cmd_704412022463299698.sh: line 2: model:temp_ute: command not found
Jag får upp samma felmeddelande när jag startar den manuellt också. Vad tror du kan vara fel?
:D Har lagt upp en ny testversion, hämta den och försök pånytt.
Vinterhem
Posts: 26
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: NexaHome

Post by Vinterhem »

Henrik (eller någon annan som vet svaret) , en ödmjuk förfrågan:
Jag har försökt att läsa in värde från text-fil, men allt jag får till svar är varianter av följande:
"There was an error in evaluating the script - Sourced file: 212sensor.bsh : Command not found: outAppend( java.lang.String ) : at Line: 25 : in file: 212sensor.bsh : outAppend ( line )"

-Byter jag outAppend mot echo, så får jag rätt värde i consollen, men just outAppend verkar liksom inte finnas??
Trodde jag läst allt och skulle kunna kasta dit denna funktion på ett ögonblick, men.. =)
Jo jag använder ditt exempel på sensor.bsh, som jag har varierat lite fram och tillbaka (Det finns endast ett värde i filen som läses, har testat att kasta på ett semikolon efter värdet som avskiljare.).
Nexahome: 2.4.6

/Peter
hekj
Posts: 992
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Stockholm
Contact:

Re: NexaHome

Post by hekj »

Vinterhem wrote:Henrik (eller någon annan som vet svaret) , en ödmjuk förfrågan:
Jag har försökt att läsa in värde från text-fil, men allt jag får till svar är varianter av följande:
"There was an error in evaluating the script - Sourced file: 212sensor.bsh : Command not found: outAppend( java.lang.String ) : at Line: 25 : in file: 212sensor.bsh : outAppend ( line )"

-Byter jag outAppend mot echo, så får jag rätt värde i consollen, men just outAppend verkar liksom inte finnas??
Trodde jag läst allt och skulle kunna kasta dit denna funktion på ett ögonblick, men.. =)
Jo jag använder ditt exempel på sensor.bsh, som jag har varierat lite fram och tillbaka (Det finns endast ett värde i filen som läses, har testat att kasta på ett semikolon efter värdet som avskiljare.).
Har nu lagt upp en ny testversion, från och med version 2.4.8 kan man felsöka sensor script utan att först behöva modifiera dess innehållet, hämta den och försök pånytt med 'Action --> Execute Script'.
nickeh
Posts: 14
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: NexaHome

Post by nickeh »

hekj wrote: :D Har lagt upp en ny testversion, hämta den och försök pånytt.
Har installerat den nya programvaran och det funkar så fint så! :D

Har fortfarande problem med det där tecknet som dyker upp, men jag antar att det har mer med min automatiska nedladdning att göra Nexahome. Det är lite konstigt faktiskt att den inte finns (syns?) i texfilen men nexahome rapporterar den i sensor värdet. Även ifall jag la till tecknet i string delimitizer.

Tack så mycket för din hjälp.
Post Reply