Telldus Center 2.1.0 och Eventghost, fungerar inte?

Moderator: Telldus

Post Reply
LoA
Posts: 24
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Telldus Center 2.1.0 och Eventghost, fungerar inte?

Post by LoA »

Någon som har fått det att fungera? Jag installerade 2.1.0 och när jag försöker använda Tellstick genom Eventghost så får jag felmeddelande typ "An error occurred while trying to transmit". Det fungerar dock utmärkt genom Telldus Center.

Jag löste det tillfälligt genom att avinstallera 2.1.0 och installera 2.0.4 igen men eftersom jag snart får hem en Tellstick Duo så antar jag att jag behöver köra 2.1.0?

Mvh
/LoA
stefan.persson
Posts: 353
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Telldus Center 2.1.0 och Eventghost, fungerar inte?

Post by stefan.persson »

En uppdaterad version av vår EventGhost-plugin är på väg, och kommer att bli tillgänglig inom kort!
Stefan Persson
Software
Telldus Technologies
Nizolo
Posts: 2
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Telldus Center 2.1.0 och Eventghost, fungerar inte?

Post by Nizolo »

Vad jag behöver är att den kan lyssna på tryckningar på fjärrkontrollen (I mitt fall inertechno). Mitt mål är att kunna skicka ut på andra lanaler. Jag kan inte hitta var kan kan lägga till lyssnare i telldus center. Hur gör man?
LoA
Posts: 24
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Telldus Center 2.1.0 och Eventghost, fungerar inte?

Post by LoA »

stefan.persson wrote:En uppdaterad version av vår EventGhost-plugin är på väg, och kommer att bli tillgänglig inom kort!
Tack för svaret, bra att veta att det är på gång :-)
micke.prag
Site Admin
Posts: 2243
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Lund
Contact:

Re: Telldus Center 2.1.0 och Eventghost, fungerar inte?

Post by micke.prag »

Har gjort en uppdatering men verkar inte ha åtkomst längre till Eventghost servern. Tills det är löst finns en plugin skriven av en annan användare på forumet (krambriw) tillgänglig under "Other downloads" här:
http://www.eventghost.org/downloads/
Micke Prag
Software
Telldus Technologies
krambriw
Posts: 654
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Telldus Center 2.1.0 och Eventghost, fungerar inte?

Post by krambriw »

Här är två versioner, en för TellStick Duo och en för vanliga TellStick (jag modifierade Mickes original för länge sedan så att den använder TelldusCore).

Jag har testat dom med TelldusCenter 2.1.0 och inte upptäckt något problem

Faktum är att TellStick plugin'en även fungerar med Duo'n men då endast för sändning såklart
TS2_26052010.zip
TellStick plugin för EventGhost
(40.05 KiB) Downloaded 322 times
TellStickDuo.zip
TellStick Duo plugin för EventGhost
(53.24 KiB) Downloaded 320 times
LoA
Posts: 24
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Telldus Center 2.1.0 och Eventghost, fungerar inte?

Post by LoA »

krambriw wrote:Här är två versioner, en för TellStick Duo och en för vanliga TellStick (jag modifierade Mickes original för länge sedan så att den använder TelldusCore).

Jag har testat dom med TelldusCenter 2.1.0 och inte upptäckt något problem

Faktum är att TellStick plugin'en även fungerar med Duo'n men då endast för sändning såklart
TS2_26052010.zip
TellStickDuo.zip
Jag får det att fungera nu. Efter att ha stått och tagit emot raw-data några timmar så slutar Duo:n att lyssna dock. Vet inte om det är hård- eller mjukvarurelaterat.
MartinV
Posts: 277
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Contact:

Re: Telldus Center 2.1.0 och Eventghost, fungerar inte?

Post by MartinV »

LoA wrote:Jag får det att fungera nu. Efter att ha stått och tagit emot raw-data några timmar så slutar Duo:n att lyssna dock. Vet inte om det är hård- eller mjukvarurelaterat.
Troligtvis mjukvarurelaterat. Telldus jobbar med en lösning som förhoppningsvis släpps imorgon.
Martin | http://www.switchking.se
Testa Switch King Pro i din Android/iPhone/iPod: http://www.switchking.se/sv/demo
jajnas
Posts: 33
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Contact:

Re: Telldus Center 2.1.0 och Eventghost, fungerar inte?

Post by jajnas »

LoA wrote:Jag får det att fungera nu. Efter att ha stått och tagit emot raw-data några timmar så slutar Duo:n att lyssna dock. Vet inte om det är hård- eller mjukvarurelaterat.
Jag får också det problemet. Efter en halvtimme slutar mottagningen fungera...
Besök min blogg om teknik och hemautomation: JDahl.se. Eller mina andra sidor Köpa antivirus och Snabbare Dator
Post Reply