jed wrote:tom_rosenback wrote:För min del behöver du inte stressa med beskrivningen nu så här över jul iaf... HomeAutomation fungerar på Windows med

Det är ingen sport att installera på os som det finns fullt stöd för

Körde digitemp på min gamla debian server förut, det vara bara att installera och köra...
Nu har jag iaf kommit så pass långt att jag kan montera owfs, men det är segt och jag ser inte min temperatursensor. Men det är nästa problem, ganska nöjd att jag kommit så här långt nu.
Funderar på att koppla in den på min stationära och testa owfs, det stöds ju fullt ut på linux. Mest bara för att se om sensorn har gått sönder, den har legat 1½ år och lilltjejen har lekt med den...
Jag och min stora käft... Efter en hel massa installerande, kompilerande, hackande, fixande och en och annan svordom så struntar jag i macen nu. Allt funkar utom ttf-stödet så det syns inga grafer.
Jag la in virtualbox och efter 1-1½h så var allt uppe (från det jag började installera virtualbox) med den senaste versionen av homeautomation och rrdtool för att lägga upp grafer. Enda nackdelen är att det inte går att läsa ut konfigurationen från macen och importera den på min linuxmaskin så jag får lära om mina mottagare.
Jag kommer att flasha om min qnap 409-nas och lägga på debian på den sen, ska bara få tillgång till en kompis byggmiljö så jag kan kompilera in stöd för 1-wire, tellstick har han redan fixat
Sen fick jag ett mail från Erik på mätteknik för alla (
http://www.m.nu ) som sa att han hade 10% påskrabatt så jag beställde en utomhusbrytare, 3 inomhusbrytare från nexa & en luftfuktighetssensor. Har just köpt hus så nu har jag en hel massa projekt som drar igång
Gillar nya versionen av homeautomation skarpt, bra jobbat!
Jag har inte kollat än, men hur är inloggningsdelen byggd? Är det enkelt att byta ut den till något annat? Jag har en
yubikey som jag tänkte använda för att logga in till ha. Det finns en usb-adapter som passar till iPhone/iPad så det funkar när jag är ute på vift också