Mycket bra! Roligt att höra att det lyckas utan större problem!Toronto wrote:Uppgradering från HomeAutomation v1.2.2 till v2.0 gick väldigt smidigt. Websidorna med installationsanvisningar var väldigt bra och pedagogiska. Nu återstår att leka med makro och den nya scheduleraren!
Jag har en tanke om funktionen 'Motorvärmare':
I vyn Devices/Enheter, skulle jag vilja ha en symbol eller dyl som visserligen startar morotvärmaren, men kör den inte i all oändlighet som i fallet med 'På' utan kör motorvärmaren en fast definierad tidsperiod (som exempelvis sätts i Inställningar), tex kör den i 1 timmas tid.
Klickar man på den symbolen, sätts motorvärmaren igång - kör så länge som den ska för att sedan automagiskt stängas av. Det är ju samma som man får till med scheduleraren, fast här sätter man själv igång den när man behöver den.
Så i raden för Motorvärmare, efter kolumnen 'Toggle', kan man hitta den här symbolen för tidsbestämd uppvärmning i x minuter eller timmar.
Användarscenariot skulle vara:
-"Oj, vi ska ju iväg om en timma och motorvärmaren är ju programmerad till att köra på morgonen och inte satt till att värma just nu. Jag klickar här så motorvärmaren går igång, så slipper jag tänka på att stänga av den - för jag måste klä på alla våra ungar plus annat...!"
Vad säger ni?
Angående ditt "morotvärmar" förslag ( du skrev så

Bara att leka vidare