Tellstick Live på en Linux-server

Moderator: Telldus

Post Reply
janeivind
Posts: 3
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Tellstick Live på en Linux-server

Post by janeivind »

Er det mulig å få satt opp Tellstick Live med en Linux-server? (Ubuntu i mitt tilfelle). Har lett men ikke funnet noe dokumentasjon på dette...

Mvh
Jan Eivind
micke.prag
Site Admin
Posts: 2243
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Lund
Contact:

Re: Tellstick Live på en Linux-server

Post by micke.prag »

Tyvärr har vi inte detta i dagsläget. Vi jobbar på både TelldusCenter för Linux samt en variant för headless Linux.
Micke Prag
Software
Telldus Technologies
muskorv
Posts: 10
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Tellstick Live på en Linux-server

Post by muskorv »

Finns det någon prognos för när det kan tänkas bli tillgängligt? Dvs. handlar det om veckor, månader eller år? :)

Har precis införskaffat en Tellstick och det vore bra att veta hur mycket krut det är värt att lägga på att leta upp och testa alla olika tredjepartslösningar som finns. Har ägnat hela kvällen åt detta, men hittills inte lyckats hitta någon bra lösning för Tellstick+Linux+iPhone...

Dessutom borde man kanske förtydliga lite, då formuleringen "All you need is a computer turned on in your home and your TellStick connected to it" i kombination med att Linux listas som ett kompatibelt operativsystem gjorde att i alla fall jag tog för givet att det skulle fungera redan nu. Det var först efter köp jag insåg att så icke var fallet.
Post Reply