hapagu wrote: ↑Sat Jan 28, 2023 4:16 pm
Den senaste månaden har varit lite skakig minst sagt och i skrivandets stund är det en del som inte funkar för mig.
Kommer Telldus fortsätta stödja de gateways man sålt eller inte? Det skulle behövas tydlig information från företaget. Vi är rejält inbyggda i Telldus och det kommer bli stora kostnader och mycket jobb att byta plattform efter 10 års snickrande.
Telldus har mistet kontrollen. Event kjøres mange ganger ikke. Det vises i loggen. Noen ganger får jeg kjørt et som setter en Nexa dimmer til et gitt nivå. Da sendes det ut kode til en bryter som er ukjent for meg. Når jeg styrer bryteren direkte fra live / app er det korrekt kode. Noen brytere har fått ny kode uten at jeg har gjort noen endringer. Vanligvis har problemer med event blitt løst ved å starte Tellstick på nytt, men ikke nå.
Jeg har satt opp logging med Rf-link
https://www.rflink.nl/index.php og ser hva som er av radiosignaler. Min konklusjon er at databasen er korrupt.
Jeg gidder kkke å bruke mer tid på dette, og kommer til å gå over til noe annet, trolig Home Assistant. Inntil videre har jeg fått kontakt med alle mine brytere med Rf-link og MQTT så de kan styres uten Telldus, og alle sensorene er også kjent, så resten står bare på tid.
Kjøp eller bygg en Rf-link nå, og registrer kodene slik den bruker dem for alt du har før det krasjer fullstendig. Når du har kodene, og kan styre dine enheter med Rf-link, er du godt sikret.