NEXA SUN RISE

Moderator: Telldus

Post Reply
mshd
Posts: 11
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

NEXA SUN RISE

Post by mshd »

Hej var inne på hemmsidan såg att kommit nytt för mig en snubbe som gjort NexaSunRise tänkte va bra men när jag börjar kolla ser jag att jag skall intallera först det "Digitala hemmet" vad är det, mig veterligt är det inget som följde med när jag köpte Tellsticken eller är jag jävligt dum nu ?? :?: 8)
fredrik.gullberg
Site Admin
Posts: 285
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Lund
Contact:

Post by fredrik.gullberg »

Citat från minhembio-tråden:
Måste man installera Digitala hemmet?? Jag har en tellstick som fungerar med det medföljande programmet, och tänkte bara köra NexaSunrise. Fungerar det?

---

Det fungerar utmärkt med tellsticken. Du kan glömma "Digitala Hemmet", det är en annan alternativ sändare för USB.
Använd Tellsticken och konfigurera upp och testa de styrningar du vill ha med TelldusSetup. Se texten nedan från information som finns i zip-filen

---

24.05.2007 Lagt in stöd för Telldus Technologies Tellstick.
Förutsätter att du också installerar tillhörande driver och mjukvaran Telldus som också har ett GUI för manuell styrning.
För att det hela skall fungera måste du konfigurera Telldus för de enheter du vill att NexaSunRise skall använda.
Om du tex vill använda A2 för att styra utomhusbelysningen med NexaSunRise så måste A2 vara definierad i Telldus.
En stor fördel med Telldus är att du har möjlighet att styra enheterna manuellt också samt att Telldus stöder enheter av olika fabrikat (Nexa, Proove, Sartano...)
Fredrik Gullberg
Telldus Technologies
mshd
Posts: 11
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

sunrise

Post by mshd »

Tack för ditt snabba svar, nu känns mycket bättre får kolla detta om jag för det att fungera en anna kväll. :D
Post Reply