Status från TellStick?

Moderator: Telldus

Post Reply
Ken
Posts: 2
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Status från TellStick?

Post by Ken »

Bygger en egen styrning i C# vilket går fint, men kan jag fråga TellStick om status för en device? dvs. är lampan på/av vilket dimmvärde? Om det går hur gör jag?

/Ken
naslund
Posts: 97
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Täby

Post by naslund »

Det är endast envägskommunikation så du får själv hålla reda på statusen.

o.t.
Någon här på forumet har skrivit en wrapper för C#, kan vara lämplig att använda, eller så kör du mot tdtool.
Ken
Posts: 2
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Post by Ken »

naslund wrote:Det är endast envägskommunikation så du får själv hålla reda på statusen.

o.t.
Någon här på forumet har skrivit en wrapper för C#, kan vara lämplig att använda, eller så kör du mot tdtool.
I min app kan jag hålla reda på status, kruxet är när man styr från annat håll, tex via nexus fjärr och vägg-brytare, då vet min app inte vad som är ändrat.

Jag såg det fanns .Net wrapper, men jag valde att använda DllImort på "TelldusCore.dll"
naslund
Posts: 97
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Täby

Post by naslund »

Jag har byggt en mottagare alla netHome.nu
Sen så låter jag alla fjärrar gå till den, på så sätt är det alltid datorn som har kontroll på status.
pixial
Posts: 2
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Post by pixial »

jag kör en RFXcom mottagare (http://www.rfxcom.com/receivers.htm#60001) som lyssnar av bland annat Nexa fjärrar (men även Trådlösa väderstationsgivare från Oregon). Funkar bra även om man inte vet dimvärden när det körs från en väggkontakt.
danielr112
Posts: 20
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Post by danielr112 »

Duon är ju på väg så snart finns det en färdig här med.
Post Reply