Nexa magnetkontakt i Tellstick ZNET.

Moderator: Telldus

Post Reply
dennissunlight
Posts: 9
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Nexa magnetkontakt i Tellstick ZNET.

Post by dennissunlight »

Har testat med 3 olika magnetkontakter och alla blir fel i ZNET. När kontakterna dras isär så tänds lampan i Live för NET men släcks för ZNET och när de sätts ihop släcks lampan för NET men ingen registrering i ZNET (enhetshistorik). Efter test av 2 magnetkontakter svarar supporten att det troligen är fel på kontakterna, efter tredje försöket har jag inte fått något svar ännu. Jag tycker det är uppenbart ett program- eller hårdvarufel i ZNET då samma signal behandlas olika, rätt i NET men fel i ZNET.
Någon mer som har problem med Nexa magnetkontakt i Tellstick ZNET?
etompau
Posts: 2405
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Skåne

Re: Nexa magnetkontakt i Tellstick ZNET.

Post by etompau »

Antar att det är en Nexa LMST-606 du har?!
När jag testar detta så får jag samma statusindikering i Net och Znet, dvs lampikon TILL när magneten dras ifrån sändaren och lampikon FRÅN när de sätts samman igen.

Har du andra 433-sändare som du kan se fungerar korrekt i din ZNet?
dennissunlight
Posts: 9
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Nexa magnetkontakt i Tellstick ZNET.

Post by dennissunlight »

JA LMST-606. Jag har också rörelsedetektor LMDT-609 och sändare WBT-912 och båda är ok i både NET och ZNET
etompau
Posts: 2405
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Skåne

Re: Nexa magnetkontakt i Tellstick ZNET.

Post by etompau »

Har du kollat att du har samma hus- och enhetskod för magnetkontakten i Net och ZNet?
Senaste FW i dina enheter (17/1.0.15)?
dennissunlight
Posts: 9
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Nexa magnetkontakt i Tellstick ZNET.

Post by dennissunlight »

Ja FW är de senaste men huskoden var olika. Ändra i ZNET till samma som NET och då verkar det fungera. Vet inte varför det blivit så trodde jag kollat det tidigare.
Tack för hjälpen. :D :D
Post Reply