Webserver IIS för Tellstick

Moderator: Telldus

CNo
Posts: 8
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Post by CNo »

Ja, hjälp...hjälp!

Sitter med samma problem även jag!
Kör på en Server 2008 (64bit) med IIS7.
-Jag har testat de wrappers som finns här och allt fungerar bra när jag kompilerar och kör som windows applikation. Försöker jag däremot på samma maskin att använda samma wrappers så skiter det sig rejält.
App Poolen stoppar direkt så fort wrappern finns refererad. Är ganska vass på IIS7 och har testat alla inställningar och kör app poolen som administratör...men alltid samma resultat = App poolen stoppar.

Får inget lysande i loggen att nysta vidare från heller:
Application pool 'labbPool_Bauto' is being automatically disabled due to a series of failures in the process(es) serving that application pool.

Ingen som har någon tanke/lösning...eller som vill hjälpa till att rota vidare. Bistår gärna med det jag kan, men kommer inte vidare själv i nuläget som det känns!!
/Claes
Gurgel
Posts: 5
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Post by Gurgel »

CNo:
Har du satt IIS appoolen att köra i 32bit-läge ?

Vilken wrapper kör du ?
Jag fick ingen av de som refererar till dll:en att fungera i IIS
så jag byggde en egen som använde sig av tdtool, och då fungerade det.

Dra ett pm om du vill prova min wrapper.
CNo
Posts: 8
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Post by CNo »

Hej!

Ja, jag har testat att köra poolen i 32bitars-läge. Arbetar dagtid med drift av ett webhotell och känner mig rätt bekväm i IIS7, och har således testa det mesta som kan ha med saken att göra tycker jag...
...men tji!

Har testat denna wrapper: http://code.google.com/p/tellsticknet/
samt den klassiska Tellstick.NET från Leven
-Men får ingen av dessa att fungera i IIS7!

Hade hoppats att någon av utvecklarna av resp wrapper skulle ha något stalltips, men det har inte kommit någon respons ännu...men det kanske kommer.

-Jag testar gärna den wrapper du gjort, skickar ett PM så du får mina uppgifter!
/CNo
CNo
Posts: 8
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Post by CNo »

Gurgel !!

Försökte skicka ett PM, men det sket sig. PM-funktionen verkar avslagen på forumet för tillfället!
-Så jag kör i klartext istället trots dess nackdelar. Du kan nå mig på claes@cno.se

Tack så länge, så hörs vi igen!
/CNo
Post Reply