Jag är nybörjare på detta, köpte Tellstick idag. Jag är inte precis jättebra på datorer men elen kan jag bra då jag är Elektriker

Jag har tittat på olika whirelösa bussystem till min lägenhet. Iden till det här fick jag när jag såg Logitechs harmony 1100 touchfjärr o började fundera på om jag kunde styra nexas rf mottagare med denna o använda den till ett litet bussystem hemma. tyvärr skickar den ju bara ut IR och RF till förlängare av enheten. Hittade ingen Lösning på att konvertara Dess IR till att styra nexas RF enheter.
Jag skulle helst inte vilja blanda in någon dator i detta, då jag tyvärr inte är så vass på det.(men jag verkar ju tvungen=) Drömmen vore ju att det fanns en snygg Touchscreen fjärr som var programerbar med olika scenarier till Nexa som skickade ut RF till enheterna direkt.
Oj nu vart det mycket text. Nu har jag iaf laddat ner nexa home o programerat lite.
Kan jag styra nexa home med min iphone via mitt trådlösa nätverk hemma? o typ nån app som Iviewer. eller måste jag köra EG för att lyckas med det?