Offline schemaläggning med Tellstick ZNet Lite v2

Moderator: Telldus

Post Reply
TNET
Posts: 8
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Offline schemaläggning med Tellstick ZNet Lite v2

Post by TNET »

Måste man göra någon konfigurering av Tellstick ZNet Lite ver2 för att få schemaläggning och händelser att fungera även när internet inte är nåbart? Hittills har tyvärr inga schemalagda styrningar eller händelser fungerat för mig när Internet varit nere.
etompau
Posts: 2405
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Skåne

Re: Offline schemaläggning med Tellstick ZNet Lite v2

Post by etompau »

Nej det behövs inte.
TNET
Posts: 8
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Offline schemaläggning med Tellstick ZNet Lite v2

Post by TNET »

Skumt. Hittills har inga schemalagda styrningar eller händelser fungerat när accessen till Internet varit nere, alternativt Telldus servrar inte varit nåbara. Finns det något sätt att logga in i enheten lokalt för att felsöka?

(Går ju bra att logga in och köra egna LUA-script)
mattixx
Posts: 1
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Ekeby, Skåne

Re: Offline schemaläggning med Tellstick ZNet Lite v2

Post by mattixx »

Hur gick det? Har det fungerat lokalt sedan? Jag har skaffat en ZNet Lite v1 till bra pris på Telldus e-shop som jag kombinerar med en äldre Net. De kompletterar varandra bra räckviddsmässigt. Har inga Z-wave enheter ännu. Skulle vara kul att veta hur/om den lokala styrningen fungerar när internet (eller Telldus Live), saknas.
Någon annan som vet? Med vänlig hälsning, Matti
Tellstick Net & Tellstick ZNet Live v1
AndersHa
Posts: 3
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Offline schemaläggning med Tellstick ZNet Lite v2

Post by AndersHa »

Har testat att dra ur strömmen ur routern, och den larmlogik jag satt up på en Znet v2 funkade fint utan internet - så det verkar absolut fungera att allt körs lokalt.
mysman
Posts: 20
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Offline schemaläggning med Tellstick ZNet Lite v2

Post by mysman »

mattixx wrote:Hur gick det? Har det fungerat lokalt sedan? Jag har skaffat en ZNet Lite v1 till bra pris på Telldus e-shop som jag kombinerar med en äldre Net. De kompletterar varandra bra räckviddsmässigt. Har inga Z-wave enheter ännu. Skulle vara kul att veta hur/om den lokala styrningen fungerar när internet (eller Telldus Live), saknas.
Någon annan som vet? Med vänlig hälsning, Matti
v2 inte v1 som jag fattat det.
Post Reply