Telldus Live önskningar

Moderator: Telldus

RmK
Posts: 5
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Telldus Live önskningar

Post by RmK »

Hotbird wrote:Att kunna styra olika eheter på viss datum är en efterlängtad möjlighet som många önskar sig av Telldus.
En annan önskan är att få till en möjlighet att lagra och läsa sensorhistorik jag tror att det antytts att detta skulle komma och det är efterlängtat.
/J
Snarare mellan två datum tycker jag.

Ibland måste jag kompensera belysningen för att solens uppgång/nergång stämmer inte alltid hur ljust det är ute. Då skulle jag vilja ha två olika iställningar mellan tex Mars-September och en annan September-Mars.

//RmK
MatsP
Posts: 15
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Telldus Live önskningar

Post by MatsP »

Radera sensorer.
Mycket störande med all gamla sensorer som ligger och skräpar. Det sägs att de ska försvinna efter en vecka men det stämmer ju inte då jag har sensorer som är mer än två veckor gamla.
MatsP
Posts: 15
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Telldus Live önskningar

Post by MatsP »

* Ändra ikoner på enheter. Man kan ju styra så mycket mer än bara lampor. Tex TV, tvättmaskin, kaffekokare eller varför inte bara definiera det som ett uttag.
* Gruppera enheter och sensorer. Och då menar jag en fysisk och inte logisk gruppering(det finns ju redan), i rum tex. Idag lär man namnge alla enheter med både vad och var det är.
Hotbird
Posts: 14
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Telldus Live önskningar

Post by Hotbird »

etompau wrote:Loggningsfunktionen är på gång, om du går in på adressen http://live.telldus.com/sensor/index2
så kan du aktivera loggning på dina olika givare samt få ut en graf över mätvärdena.
Hej och tack för info.
Mycket intressant, detta har jag inte sett förut.
Jag har direkt aktiverat loggning av historik på ett par sensorer.
/J
etompau
Posts: 2405
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Skåne

Re: Telldus Live önskningar

Post by etompau »

Noterade idag att loggningen är aktiverad, man behöver ej längre gå över index2-sidan för att få fram loggningarna.
För att loggningen ska fungera måste varje sensor individuellt aktiveras för "sparad historik".
Post Reply