Moderator: Telldus
Du kan vara min hjälte. Jag ska prova lite i veckan, hoppas att det är okej att jag vädrar eventuella frågor här!Wavesswe wrote:Finns länk till det addonet lite upp i trådendet räcker med light
du behöver 3 olika kommandon. Play pause och stop
Kul Henkepenka, välkommen tillbaka. Grattis till barnen, sen jag läste det här för första gången har jag fått ännu ett, totalt två nu. Det får räcka så.henkepenka wrote:Hej på er,
Tycker det är dags att väcka liv i den här gamla tråden igen!
Efter lång frånvaro har jag nu fått tillbaka utvecklarglädjen. Mycket har hänt sen sist, köpt nytt hus som renoverats, fått 2 till barn (nu totalt 3 st) samt bytt jobb.
Jag har idag slutfört utvecklingen av "Tellstick kodi control" och kört första testet här hemma.
Allt konfigureras från templight.se (kommer bli tillgängligt imorgon) och sedan skriver man helt enkelt i en kod man får på templight i inställningarna på pluginet i kodi.
Återkommer med mer info när detta finns tillgängligt att testa.
Tack!Exile82 wrote:Kul Henkepenka, välkommen tillbaka. Grattis till barnen, sen jag läste det här för första gången har jag fått ännu ett, totalt två nu. Det får räcka så.henkepenka wrote:Hej på er,
Tycker det är dags att väcka liv i den här gamla tråden igen!
Efter lång frånvaro har jag nu fått tillbaka utvecklarglädjen. Mycket har hänt sen sist, köpt nytt hus som renoverats, fått 2 till barn (nu totalt 3 st) samt bytt jobb.
Jag har idag slutfört utvecklingen av "Tellstick kodi control" och kört första testet här hemma.
Allt konfigureras från templight.se (kommer bli tillgängligt imorgon) och sedan skriver man helt enkelt i en kod man får på templight i inställningarna på pluginet i kodi.
Återkommer med mer info när detta finns tillgängligt att testa.
Hur som helst, den här pluginen, gäller den enbart för Net, och inte Duo?
Du har helt rätt. Det är API:et från Telldus Live! som jag använder mig av och använder du det så borde det fungera.Exile82 wrote:Jag använder Telldus Live! med min Tellstick Duo, så jag testade att skapa ett konto, och sätta olika inställningar beroende på event från kodi.
Henkapenka, spelar det egentligen någon roll vilken hårdvara man har, så länge man har ett existerande och fungerande Telldus Live!?
En kollega frågade precis samma sak för typ 2 timmar sedan. Jag har inte alls tänkt på denna möjlighet innan, men absolut, detta är något jag kommer att fixa framöver!Exile82 wrote:Jag gör det så fort jag kommer hem (och barnen sover). Det vore ju suveränt att även vi som har Duo kan använda den, dessutom får du en större målgrupp. Jag testar och återkommer under kvällen.
En tanke. Tänk att man har två kodiinstallationer i huset, skulle man på sikt kunna lägga till två instanser på templight för att styra de båda individuellt?
Haha, ingen fara. Det är väl nu du ska passa på!Exile82 wrote:Aj då, då låg jag lite efter. Men ja, det vore självklart intressant. Nu vill jag inte ta död på din återvunna utvecklarglädje, men jag kom på en utvecklingspunkt till. En kryssruta som man kan aktivera för att templight ska bortse från att tända släcka OM solen inte gått ner på den platsen man får via Telldus live. Alltså, är det ljust ute ska den inte behöva tända släcka. Kanske jävligt meckigt, men när jag går in för nåt så bubblar idéerna.
Hur som helst, bra jobbat