Byta tellstick net
Moderator: Telldus
-
Byta tellstick net
Hej, jag har idag en tellstick net och allt uppsatt som det ska. Men om jag köper en ny tellstick net, kan jag replace'a hela min setup till den, eller måste jag göra om allt?
Re: Byta tellstick net
Kopplar du in en ny Tellstick Net och registrerar den på ditt konto, kommer den att bli en ny "plats". Du kan då lägga till dina befintliga enheter till denna plats och använda de existerande huskoderna. Du behöver då inte programmera om några mottagare.
Händelsestyrning får du nog manuellt mata in på nytt.
Om du inte ska behålla den ursprungliga Net så kan möjligtvis Telldus support hjälpa dig med att flytta hela ditt konto till den nya enheten.
Händelsestyrning får du nog manuellt mata in på nytt.
Om du inte ska behålla den ursprungliga Net så kan möjligtvis Telldus support hjälpa dig med att flytta hela ditt konto till den nya enheten.
Re: Byta tellstick net
Jag vill spinna vidare på den här frågan... Jag har redan en omfattande miljö med c:a 100 mottagare/sändare osv i flera hus på landet & hemma i stan. Nu behöver jag byta ut en av mina befintliga TellStick NET:ar mot en ny "rakt av", utan att behöva programmera om något i den "Site" den hör till/hanterar.
Detta borde inte programmatiskt vara något problem då det ju bara är att byta ID:t i Telldus Live, men frågan är om det går idag, och om det inte går idag, kommer det att gå framöver - i så fall när?
Detta borde inte programmatiskt vara något problem då det ju bara är att byta ID:t i Telldus Live, men frågan är om det går idag, och om det inte går idag, kommer det att gå framöver - i så fall när?