Ny .Net wrapper

Moderator: Telldus

Post Reply
ceel
Posts: 5
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Stockholm

Ny .Net wrapper

Post by ceel »

Jag har börjat sätta ihop en ny .Net wrapper som arbetar mot TellusCore.dll. Både den gamla TellStick.Net samt TellUsbD101.dll som den jobbade emot kändes väldigt out-of-date.

Jag har en batch 8 TellStick och version 2.0.1 av TelldusCenter installerat. Dock så är jag inte helt säker på vilken kodbas som är mest aktuell att titta i som referens.
I källkodsträdet för TelldusCore finns både 2.0 och Trunk. Vilken är närmast 2.0.1? Är det några stora ändringar på gång i Trunk, för då kanske jag behöver hålla mig uppdaterad där så att jag är kompatibel med nästa version som kommer?

Den nya .Net wrapper kommer att skickas in så fort den har lite mer funktionalitet än den gamla (t.ex. läsa/sätta parametrar på enheter).

mvh Mikael
ceel
Posts: 5
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Stockholm

Sorry

Post by ceel »

Insåg precis att det här ska ligga i Utveckling/Windows tråden. Kanske någon moderator kan flytta på posten? =)
thrawn
Posts: 8
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Post by thrawn »

Tjena, tänkte bara säga att jag redan har gjort en sån wrapper, anledningen att jag inte har sagt nått på forumet är att jag har lite småjusteringar kvar innan jag anser att den är buggfri (otestad på andra system dock). Men du får hemskt gärna hjälpa till med den och leta buggar osv. Känns ju lite onödigt att utveckla en ny från scratch. Har några enheter kvar att lägga in också, men de flesta funktioner funkar i dagsläget.

http://code.google.com/p/tellsticknet/

EDIT: när jag utvecklade denna så var det mot 2.0.0, ska ta och kika lite vad det är för skillnad mot 2.0.1
ceel
Posts: 5
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Stockholm

Kanon

Post by ceel »

Vad trevligt, och när jag tittar på din kod så ser det i princip likadant ut som hur jag har gjort och tänkt göra. Är det något speciellt du vill ha hjälp med? Jag har bara ett par Nexa PBR-3200 och LCMR-1000 hemma, så jag kan inte testa så många enheter dock.

Nu kan jag direkt hoppa på och börja bygga mitt styrprogram istället och utveckla en plugin för TellStick där som använder sig av din modul.

/Mikael
thrawn
Posts: 8
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Post by thrawn »

nej, egentligen inget speciellt, mest buggtestning osv. Om du vill så får du gärna vara med att bidra till projektet, så kan du ju även rätta buggar. Kontakta mig om du är intresserad av det: thrawn@jungfrubo.se
ceel
Posts: 5
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Stockholm

Post by ceel »

Jag tar och tankar hem din kod och refererar projektet direkt i mitt program så länge så ser jag ju om några buggar dyker upp. Hittar jag något jag kan fixa så hör jag av mig med förslag på lösning/kod.

mvh Mikael
pcedendahl
Posts: 1
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Gävle

Hur går det för er med den nya .NET Wrappern?

Post by pcedendahl »

Är det några framgångar med den nya .NET Wrappern? Jag är väldigt intresserad av den. Tänkte försöka mig på att skapa ett litet SILVERLIGHT projekt om det funkar. Är det möjkligt att kommunicera med Tellstick via SILVERLIGHT??
MartinV
Posts: 277
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Contact:

Re: Hur går det för er med den nya .NET Wrappern?

Post by MartinV »

pcedendahl wrote:Är det möjkligt att kommunicera med Tellstick via SILVERLIGHT??
Nu har jag bara tittat lite lätt på Silverlight, men... För att få Tellsticken att kommunicera med Silverlight krävs ju att har ett interface som Silverlight kan hantera att jobba med.

Tellsticken i sig har inga tjänster med interface som du kan jobba mot direkt (vad jag vet).

Egentligen skulle du behöva någon form av WS-interface eller WCF-interface. Switch King och Silverlight skulle t.ex. funka bra ihop då Switch King använder WCF vilket gör det möjligt att binda Silverlight direkt mot Switch Kings serverdelar. Det finns säkert andra applikationer som erbjuder samma möjligheter.
Martin | http://www.switchking.se
Testa Switch King Pro i din Android/iPhone/iPod: http://www.switchking.se/sv/demo
Post Reply