Trådlös termometer Capidi RAR801

Moderator: Telldus

Post Reply
Tobias84
Posts: 8
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Trådlös termometer Capidi RAR801

Post by Tobias84 »

Jag införskaffade mig precis en Znet lite och får inte min gamla termometer Capidi RAR801 att fungera med min nya enhet, fungerade på min Tellstick net. Efter läst lite i forumet och på hemsidan så skall andra enheter som sänder på 433mhz fungera med Znet lite. Så borde väl denna också fungera?
Clas-Robert
Posts: 20
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Trådlös termometer Capidi RAR801

Post by Clas-Robert »

Tobias84 wrote:Jag införskaffade mig precis en Znet lite och får inte min gamla termometer Capidi RAR801 att fungera med min nya enhet, fungerade på min Tellstick net. Efter läst lite i forumet och på hemsidan så skall andra enheter som sänder på 433mhz fungera med Znet lite. Så borde väl denna också fungera?
Du har tyvärr läst lite fel. ZNet Lite kan bara sända på 433, inte ta emot.

Om du läser lite mer så ska det dock gå att köra Net och ZNet Lite samtidigt till samma konto, och lösa det på det viset. Dock inget jag testat själv.
Tobias84
Posts: 8
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Trådlös termometer Capidi RAR801

Post by Tobias84 »

Okey, hittar inte den länken nu där jag läste att man rekommenderade viking och vad den andra hette och dom båda sände på 433 mhz. Har inte möjlighet att ha både min Zwave och tellstick net inkopplade samtidigt. Vad finns det för utomhustermometrar då? Hittar typ inga mer än multisensorer.
Post Reply