Störningar i högtalarna? [Solved]

Moderator: Telldus

Post Reply
tommy
Posts: 2
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Störningar i högtalarna? [Solved]

Post by tommy »

Efter att jag installerat några stycken strömbrytare och usb-dongeln så får jag störningar i högtalarna precis som det låter när en mobiltelefon stör högtalare. Kan detta bero på dongeln eller mottagarna?

Mottagarna heter NEXA WSR-1000 samt NEXA YCR-3500. Dongeln köpte jag från Kjell&Co.

Detta är mycket konstigt då jag dragit ur batteriet ur mobiltelefonen, dragit ur alla mottagare ur strömkontakterna samt tagit ur batterierna ur NEXA WSR-1000-enheten. Jag drog även ur usb-dongeln ur datorn. Ändå kommer störningarna med ca en minuts mellanrum. Med rätt hög ljudvolym.

Har någon råkat ut för något liknande?

Jag har en kabelhärva runt och i datorn som kanske flyttats medan jag pillat. Hmm..
Last edited by tommy on Sat Nov 10, 2007 12:26 am, edited 1 time in total.
micke.prag
Site Admin
Posts: 2243
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Lund
Contact:

Post by micke.prag »

Det låter ganska underligt. TellSticken sänder inte ut någonting om den inte har fått ett kommando från datorn. Har du en vanlig nexa-fjärrkontroll så att du kan testa ifall högtalarna låter när du trycker på den?
Micke Prag
Software
Telldus Technologies
tommy
Posts: 2
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Post by tommy »

micke.prag wrote:Det låter ganska underligt. TellSticken sänder inte ut någonting om den inte har fått ett kommando från datorn. Har du en vanlig nexa-fjärrkontroll så att du kan testa ifall högtalarna låter när du trycker på den?
Jag stängde av högtalarna några timmar eftersom det störde så mycket. När jag satte på dem igen för att fortsätta felsöka så var störningarna borta. Nu har jag installerat alla tidigare nämnda prylar och alla störande ljud är borta. Enda förklaringen jag kan komma på är att kanske grannens mobiltelefon hamnade i någon "hitta lämplig bas-station"-loop.

Hursomhelst så berode gårdagens ljudstörningar alltså inte på Tellsticken eller de mottagare jag köpt och installerat.
Post Reply