Hej
Sitter och leker med julklapparna, fick en duo samt ett trepack brytare från KjellCo men får det inte att funka. Ser ut att vara artnr 50-219 efter att ha läst runt i forumet men förpackningen anger tillverkaren som luxorparts och inte rubicon som de flesta verkar ha fått.
Nu till problemet, hittade ett par trådar med hur man skulle få igång dessa men de beskriver att mottagaren skall ha ett antal dipswitchar, mina har två "rattar" den ena märkt I, II, III och IV den andra ratten märkt 1,2,3,4 har testat att köra med risingsun protokollet som verkar vara det som är mest likt inställningsmässigt men no luck.
Duo + KjellCo 3pack 50-219?
Moderator: Telldus
-
- Site Admin
Re: Duo + KjellCo 3pack 50-219?
Hej,
Luxorparts är Rising Sun, så det borde fungera.. Vi har dock inte själva testat ännu.
Luxorparts är Rising Sun, så det borde fungera.. Vi har dock inte själva testat ännu.
Fredrik Gullberg
Telldus Technologies
Telldus Technologies
Hej!
Jag har följande settings i min tellstick.conf. Problemet är att jag inte får någon annan output än " tellstick not found". Ideer?
user = "nobody"
group = "plugdev"
ignoreControllerConfirmation = "false"
device {
id = 1
name = "Brytre 1"
protocol = "risingsun"
model = "codeswithc"
parameters {
house = "1"
unit = "1"
}
}
Jag har följande settings i min tellstick.conf. Problemet är att jag inte får någon annan output än " tellstick not found". Ideer?
user = "nobody"
group = "plugdev"
ignoreControllerConfirmation = "false"
device {
id = 1
name = "Brytre 1"
protocol = "risingsun"
model = "codeswithc"
parameters {
house = "1"
unit = "1"
}
}
Hos meg kjører telldusd som root, ikke nobody. Måtte endre user i tellstick.conf
Torfinn