Tellstcik NET scheduleringar körs inte

Moderator: Telldus

Post Reply
Ekiz

Tellstcik NET scheduleringar körs inte

Post by Ekiz »

Köpte mig en Tellstick Net för ett tag sedan, och hittils så är jag inte speciellt imponerad då live-tjänsten verkar vara allt annat än stabil

Har nu under en tid testat att köra scheuleringar, men det verkar bara fungera sporadiskt, när jag märkt att det inte funkar så har jag manuellt "tänt" så det är inte mottagningen det är fel på.
Exempelvis så har jag det inställt att tända lampan 2m från Tellstick Net, De mottagare jag testat är Nexas EYCR-2300 och LCMR-1000

Jag misstänker helt enkelt att scheduleringarna inte körs, då indikeringslampan i live.telldus.com/device eller live.telldus.com/scheduler inte är tänd.

När jag går in i live.telldus.com/scheduler så syns inga scheduleringar, utan bara plustecknet "start by adding a device here!". Gör jag en reload på sidan så står den i "Loading" under ca 60 sekunder, sedan så dyker de scheduleringar jag lagt till upp. Sen så är det samma sak nästa gång jag loggar in. Uppstår i både IE 10 och Chrome För övrigt så tar det runt 20-30 sekunder att logga in.

Om scheduleringarna försvinner så är det iofs inget konstigt att de inte exekveras. Nåja, det här verkar vara lika pålitligt som att Pendeltågen kommer i tid och det är därför som jag åker bil, så det lutar åt att jag returnerar det här skämtet till fjärrstyrning.

* Märkte precis att man måste logga ur och in igen för att scheduleringarna skall synas om man tappat dom, Stabilt som den vise mannen sade.
etompau

Re: Tellstcik NET scheduleringar körs inte

Post by etompau »

Ekiz

Re: Tellstcik NET scheduleringar körs inte

Post by Ekiz »

etompau wrote:Kolla här: https://twitter.com/telldus
Såg det nu. Blir till att returnera min Tellstick Net, bra idé men tyvärr allt för ostabil/dåligt testad lösning med live.telldus.com och den rent bedrövliga mobil appen.
Post Reply