Tellstick Duo + flera temperatur-fuktmätare samtidigt?

Moderator: Telldus

Post Reply
aaslun
Posts: 2
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Tellstick Duo + flera temperatur-fuktmätare samtidigt?

Post by aaslun »

Hej!

Har köpt två trådlösa temperaturgivare/hygrometer från Clas Ohlson (art-nr. 36-1797 http://www.clasohlson.com/se/Pr361797000/Pr361797000).
Jag kör min Tellstick Duo via en Raspberry Pi med Raspbian (Wheezy) och har byggt ett eget webbgränssnitt för att styra tellsticken.
I princip så kör jag $ tdtool -l för att få ut värdena och så läser jag av textssträngen som skickas tillbaka och skriver ut det lite snyggare på en webbsida.
ImageImage

Det fungerar utmärkt, :) förutom att Tellstick Duo inte kan läsa av de två temperaturgivarna... samtidigt. :( Bara en åt gången.
Oavsett om jag ställer in dem på samma house (H) eller olika house och lika/olika kanaler. Har provat de flesta kombinationer nu. Som ni ser i bilden ovan så slutade den under givarens signal att läsas kl 07:21 i morse medan den andra fortsätter att läsas kl nu 16:33.

Det blir bara den temperaturgivare som jag ställt in sist som fortsätter att kontinuerligt skicka temperatur/fuktnivå till Tellsticken, signalen från den andra ignoreras direkt när den första ställs in och tvärtom. Måste man parkoppla dem på något vis för att få Tellsticken att fortsätta avläsa båda två? Hur gör man det i så fall?

Börjar bli rådlös, det följer inte med någon bruksanvisning för temperaturgivarna. Någon annan som har liknande problem, har en bruksanvisning på nätet eller vet hur man ska ställa in dem?
Post Reply