Tellstick Pause - ett MediaPortal-plugin

Moderator: Telldus

Post Reply
MrMad
Posts: 38
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Tellstick Pause - ett MediaPortal-plugin

Post by MrMad »

Jag slängde ihop ett lite mer användbart plugin till MediaPortal som man kan använda för att automatiskt släcka ljuset när filmen startar o.s.v.

Kolla gärna om ni får det att funka:
http://forum.team-mediaportal.com/plugi ... gin-38400/
fredrik.gullberg
Site Admin
Posts: 285
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Lund
Contact:

Post by fredrik.gullberg »

Funkar lysande :D
Ett riktigt bra plugin!
Fredrik Gullberg
Telldus Technologies
Halle
Posts: 33
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: VETLANDA
Contact:

Post by Halle »

Tack För ett underbart plugin, fungerar klockrent.
Tänkte bara fråga om det eventuellt gick utveckla detta plugin så man kan tända o släcka flera enheter automatiskt. Även om man kan göra snabbknappar för tex: bio, kväll, morgon. hade varit underbart att få en lättare styrning direkt i mediaportal.
MrMad
Posts: 38
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Post by MrMad »

Allt går väl att göra, det beror ju bara på hur mycket tid och lust jag har...
Det som är på väg just nu är sammankoppling med myVoice, så att man kan röststyra sina enheter. Jag har iallafall noterat dina önskemål, så får vi se vad det blir av det.
PacMan
Posts: 6
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Post by PacMan »

Har lite problem. Köpte min TellStick idag och installerade Pause-pluginen via MPinstaller. Men, när jag försöker komma åt Pause inuti MediaPortal får jag fram "missing och invalid file: c:\mediaportal\skin\blue3wide\tellduspause.xml". Jag har valt rätt skin (blue3wide) i installationen - vad mer kan vara fel? Går det att få tag i filerna separat så att jag manuellt kan lägga in dem i MediaPortal?
Wrath no more.
Bunker
Posts: 35
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Post by Bunker »

PacMan wrote:Har lite problem. Köpte min TellStick idag och installerade Pause-pluginen via MPinstaller. Men, när jag försöker komma åt Pause inuti MediaPortal får jag fram "missing och invalid file: c:\mediaportal\skin\blue3wide\tellduspause.xml". Jag har valt rätt skin (blue3wide) i installationen - vad mer kan vara fel? Går det att få tag i filerna separat så att jag manuellt kan lägga in dem i MediaPortal?
Jag är inte expert men det ser ut i installern för Tellstick Pause som att den använder sig av ett skin som heter BlueTwowide inte Blue3wide som du verkar använda.

Eftersom det är nästan ett år sedan senaste inlägget i den här tråden kan man kanske anta att MediaPortal bytt/uppgraderat default skin?
PacMan
Posts: 6
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Post by PacMan »

Bunker wrote:
PacMan wrote:Har lite problem. Köpte min TellStick idag och installerade Pause-pluginen via MPinstaller. Men, när jag försöker komma åt Pause inuti MediaPortal får jag fram "missing och invalid file: c:\mediaportal\skin\blue3wide\tellduspause.xml". Jag har valt rätt skin (blue3wide) i installationen - vad mer kan vara fel? Går det att få tag i filerna separat så att jag manuellt kan lägga in dem i MediaPortal?
Jag är inte expert men det ser ut i installern för Tellstick Pause som att den använder sig av ett skin som heter BlueTwowide inte Blue3wide som du verkar använda.

Eftersom det är nästan ett år sedan senaste inlägget i den här tråden kan man kanske anta att MediaPortal bytt/uppgraderat default skin?
Okej, där har vi nog boven. Hur har ni andra löst det? Kör ni med det gamla (och något fula) skinnet?

Edit: Jag kopierade in "TellStickPause.xml" från /MediaPortal/Skin/BlueTwoWide/ tilll /Blue3Wide istället, och det verkar fungera utmärkt! Woho!

Edit 2: Det fungerar nu rent grafiskt, men själva kontrollerna fungerar inte. Via den vanliga tray:en i Windows kan jag stänga av och sätta på enheter, men inte via MediaPortal - tips?
Wrath no more.
jynne
Posts: 1
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Post by jynne »

Hej! jag har samma problem, har du hittat någon lösning?

Eller någon annan som har något bra tips.
Bomben2k
Posts: 44
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Post by Bomben2k »

samma problem här. Och BlueTwowide skinet är lite svår hittat
Bomben2k
Posts: 44
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Post by Bomben2k »

uppar denna tråd igen, och hoppas att det finns någon fix
moryoav
Posts: 33
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Post by moryoav »

I have restarted the development on the Tellstick plugin for MediaPortal.

Warning: It's an alpha version, under construction.

More information: Tellstick Pause 2.0
Post Reply