Duo skickar inga signaler efter firmware update

Moderator: Telldus

Post Reply
dez

Duo skickar inga signaler efter firmware update

Post by dez »

Uppdaterade firmwaren f;r att f[ min nya tempgivare, Oregon THGR122NX, att funka. Det gick bra och tellsticken b;rjade ta emot tempsignaler, men tyv'rr ingen luftfuktighet.

Tyv'rr kom bieffekten att allt annat stendog. G[r inte att styra n[gra grejer l'ngre.
dvs samma fel som i denna tr[d men dskillnaden att jag endast k;r windows XP.
http://www.telldus.com/forum/viewtopic. ... are#p13961

K;r Tellduscenter samt NexaHome, b[da lika stend;da, men schemasakerna i Nexahome talar om att varje action g[r bra och tellsticken blinkar precis som att signalen skickas. Alla mottagare 'r av switchtyp s[ jag kan inte l'ra upp igen.

Har startat om datorn, kopplat ur och i tellsticken och kommer inte p[ n[got mer f;rutom att backa firmwaren, och det vill jag helst inte pga tempgivaren.

Urs'kta avsaknad av svenska tecken, Tellstickdatorn har ett skumt tangentbord.
stefan.persson

Re: Duo skickar inga signaler efter firmware update

Post by stefan.persson »

Vilket program använde du när du uppdaterade? Använde du det som ligger i TelldusCenters installationsfolder? Om inte, flasha igen med det programmet. Vilken firmwareversion har du nu?
Stefan Persson
Software
Telldus Technologies
dez

Post by dez »

Tack f;r svar!

Pinsamt, men lika bar att erk'nna. Har flashat med programmet f;r Net.

Nu har jag firmeware 5 tror jag. N'r jag f;rs;ker flasha med programmet i telldusmappen enligt instruktion s'ger den att jag redan har den senaste. Samma sak n'r jag f;rs;ker flasha med den enda duo firmwaren h'r
http://download.telldus.com/TellStick/S ... /firmware/

S[ nu letar jag efter firmeware 4 s[ att jag kan l'gga in det f;r att sedan uppdatera till 5, korrekt denna g[ngen :oops:
dez

Post by dez »

Gah! Skall b;rja l'sa ist'llet. Ny lyckades jag med man;vern att installera 4 och d'refter byta till 5 korrekt.

Nu har allt hoppat ig[n igen, problemet l;st!

Tack igen :D
Post Reply