Remotestick (Android)

Moderator: Telldus

peswe
Posts: 63
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Sv: Remotestick (Android)

Post by peswe »

Förbättringsförslag: Skulle det vara möjligt att RS sparar olika grafval för olika sensorer. Nu hoppar den tillbaka till 24 h grafen när man bläddrar 2 sensorer sidledes eller lämnar programmet.
gein
Posts: 437
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Sv: Remotestick (Android)

Post by gein »

peswe wrote:Förbättringsförslag: Skulle det vara möjligt att RS sparar olika grafval för olika sensorer. Nu hoppar den tillbaka till 24 h grafen när man bläddrar 2 sensorer sidledes eller lämnar programmet.
Ja, det går ju ordna. Samtidigt är jag lite inne på att stödja grafer redan i första vyn. Att man lägger till en Grafsida och sedan definierar vilken graf man vill ha. Om den möjligheten finns så kanske det inte spelar så stor roll längre om programmet glömmer bort senast valda grafen under Sensorer?
peswe
Posts: 63
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Sv: Remotestick (Android)

Post by peswe »

gein wrote:
peswe wrote:Förbättringsförslag: Skulle det vara möjligt att RS sparar olika grafval för olika sensorer. Nu hoppar den tillbaka till 24 h grafen när man bläddrar 2 sensorer sidledes eller lämnar programmet.
Ja, det går ju ordna. Samtidigt är jag lite inne på att stödja grafer redan i första vyn. Att man lägger till en Grafsida och sedan definierar vilken graf man vill ha. Om den möjligheten finns så kanske det inte spelar så stor roll längre om programmet glömmer bort senast valda grafen under Sensorer?
För vissa sensorer vill jag ha 24h graf och för några andra vill jag ha 10 dagar max/min. Men som den är nu hoppar de tillbaka till default 24h grafen
gein
Posts: 437
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Sv: Remotestick (Android)

Post by gein »

peswe wrote:För vissa sensorer vill jag ha 24h graf och för några andra vill jag ha 10 dagar max/min. Men som den är nu hoppar de tillbaka till default 24h grafen
Förslaget ligger med på Trello nu iaf.
jorang
Posts: 259
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Norway

Re: Remotestick (Android)

Post by jorang »

Dette er veldig bra!!!

Er det mulig å prioritere sortering på sensorsiden? Gjerne alfabetisk. Ettersom det er to kolonner i view'et så hadde det vært fint om det var mulig å velge mellom:

1 2
3 4
5 6

...og...

1 4
2 5
3 6
______________________________
Mvh/ BR JoranG
gein
Posts: 437
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Remotestick (Android)

Post by gein »

jorang wrote:Dette er veldig bra!!!

Er det mulig å prioritere sortering på sensorsiden? Gjerne alfabetisk. Ettersom det er to kolonner i view'et så hadde det vært fint om det var mulig å velge mellom:

1 2
3 4
5 6

...og...

1 4
2 5
3 6
Jo, jag ska försöka prioritera detta. Åtminstone någon form av sortering, eftersom den inte är sorterad alls idagsläget. Såg din kommentar på Trello, bra!
tronde
Posts: 625
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Remotestick (Android)

Post by tronde »

Bug:

Når man sletter en sensor fra en bakgrunn slettes den ikke. Den flyttes bare utenfor bildet. Dette så jeg da jeg tilfeldigvis valgte et annet bakgrunnsbilde som har mindre størrelse. Brytere ser ut til å slettes helt.
gein
Posts: 437
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Remotestick (Android)

Post by gein »

tronde wrote:Bug:

Når man sletter en sensor fra en bakgrunn slettes den ikke. Den flyttes bare utenfor bildet. Dette så jeg da jeg tilfeldigvis valgte et annet bakgrunnsbilde som har mindre størrelse. Brytere ser ut til å slettes helt.
Jag ska kolla på det!
gein
Posts: 437
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Remotestick (Android)

Post by gein »

2.5.4 on its way out!

* Delayed execution of devices (long press to access)
* Export device state as Tasker variables
* Bugfix: Sort alphabetically in sensors table

Example usage of delayed execution could be to turn off engine heater after 30 minutes.

Read about tasker variables in Remotestick here: http://remotestick.org/article/2012/12/16/tasker.html
oden_de
Posts: 48
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Weingarten

Re: Remotestick (Android)

Post by oden_de »

After update on my Sony Xperia T
The App isn't working anymore, I can't open it anymore

:banghead:



funkar igen med ny update. Tack
Last edited by oden_de on Tue Dec 18, 2012 12:15 pm, edited 1 time in total.
Thomas

Tellstick NET 4v - X10
Windows 7 / XP
Android
Remotstick
Tasker
Windows Mobil 6.1
gein
Posts: 437
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Remotestick (Android)

Post by gein »

oden_de wrote:After update on my Sony Xperia T
The App isn't working anymore, I can't open it anymore

:banghead:
Crap! I tried it on both 4.1 and 2.3.3. I'll look into it during the morning.
gein
Posts: 437
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Remotestick (Android)

Post by gein »

Okay, I think I've fixed it and a new version has been published. Please hold on until the update is available on your phone. This crash should not occur for everyone but I suggest that if you still haven't updated to 2.5.4, wait for 2.5.5 to be available, which should happen within the next minutes or so.
Nexauser
Posts: 59
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Remotestick (Android)

Post by Nexauser »

När jag lägger upp min arkitektur så försöker jag skjuta ner så mycket som går till källan - alltså Live! och sedan kommer de två andra lagren som är RS och Tasker.
Det betyder att jag numer har alla grupper definierade i Live! och då kommer frågan om du kan tänka dig lägga in editering av Live! grupperna i RS.
Kan tyckas bli tårta på tårta att det skall gå att editera/definiera grupper både i Live! och i RS - men kan du tänka dig att göra det vore det bra.
gein
Posts: 437
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Remotestick (Android)

Post by gein »

Nexauser wrote:När jag lägger upp min arkitektur så försöker jag skjuta ner så mycket som går till källan - alltså Live! och sedan kommer de två andra lagren som är RS och Tasker.
Det betyder att jag numer har alla grupper definierade i Live! och då kommer frågan om du kan tänka dig lägga in editering av Live! grupperna i RS.
Kan tyckas bli tårta på tårta att det skall gå att editera/definiera grupper både i Live! och i RS - men kan du tänka dig att göra det vore det bra.
Ja, tanken är att helt ersätta RS grupper med Telldus Live! grupper.
Nexauser
Posts: 59
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Remotestick (Android)

Post by Nexauser »

gein wrote:
Nexauser wrote:När jag lägger upp min arkitektur så försöker jag skjuta ner så mycket som går till källan - alltså Live! och sedan kommer de två andra lagren som är RS och Tasker.
Det betyder att jag numer har alla grupper definierade i Live! och då kommer frågan om du kan tänka dig lägga in editering av Live! grupperna i RS.
Kan tyckas bli tårta på tårta att det skall gå att editera/definiera grupper både i Live! och i RS - men kan du tänka dig att göra det vore det bra.
Ja, tanken är att helt ersätta RS grupper med Telldus Live! grupper.
Perfekt
Post Reply