tjabas wrote:1.när man lägger till widgets på hemskärmen så får man en på och en av knapp, går det på något sätt få så att det bara är en på/av knapp,så man kan se om lampan är av eller på, likt det är i appen?
Tyvärr inte just nu. Detta beror i princip på en teknisk begränsning i Android. Det går givetvis att gå runt men det kräver lite mer jobb.
tjabas wrote:2. jag har även lagt till temp. sensorerna i appen, men jag får inget grafisk skala på dåvarande temperatur, kommer det efter ett tag eller har jag missat något?
Du måste själv aktivera monitorering av sensorn. Detta gör att Remotestick automatiskt och regelbundet hämtar sensorns värde, även fast Remotestick inte kör i förgrunden. Gå till Sensors från menyn, leta upp din sensor och tryck på knappen "Aktivera övervakning" el. "Activate monitoring".
tjabas wrote:3. jag har även läst att det finns något som heter tasker/locale, vet ej riktigt vad detta är, jag har även letat på playbutiken men hittar massa olika taskers/locale¨, vilken ska man ha och vad gör den?
Tasker och Locale är två olika program. Dessa program kan användas för att utföra godtyckliga saker under givna premisser. Andreas har skrivit en utmärkt guide för Tasker som du kan läsa här:
http://www.pocketables.com/2012/08/begi ... asics.html