Har kikat runt i api explorer och även hämtat lister och info via DotNetOpenAuth, men kan inte hitta ett värde som visar vilket senaste status en device har t.ex. på, av eller dimmernivå.
Är det jag som inte kan leta ordentligt, eller finns inte information om senast skickade värden?
Status på device
Moderator: Telldus
Re: Status på device
Japp, det är du som inte kan leta ordentligt.
Kolla under device/info
Kolla under device/info
Tack Zaman för snabbt svar.
Kikade under device/info innan jag ställde frågan, för jag får ingen förändring av något värde för någon av mina devices när jag kör t.ex. device/turnOn eller device/turnOff.
Har även provat att slå på och av via fjärrkontroll och RemoteStick utan resultat.
Antog att värdet för state eller statevalue skulle förändras, men icke.
Behöver jag skicka in något i extras eller supportedMethods för att få "rätt" svar?
Kikade under device/info innan jag ställde frågan, för jag får ingen förändring av något värde för någon av mina devices när jag kör t.ex. device/turnOn eller device/turnOff.
Har även provat att slå på och av via fjärrkontroll och RemoteStick utan resultat.
Antog att värdet för state eller statevalue skulle förändras, men icke.
Behöver jag skicka in något i extras eller supportedMethods för att få "rätt" svar?
Statvalue ska uppdateras om du dimmar i alla fall. On/Off borde också dyka upp där men jag är inte säker på hur.
Har hittat svaret.
Det verkar som att man måste skicka in ett värde i supportedMethods för att Status på device ska få ett värde annat än 0.
Där får man för att man inte testar alla möjligheter innan börjar skriva inlägg
Förhoppningsvis är det någon annan som kan ha hjälp av detta.
Tack Zaman för hjälpen!
Det verkar som att man måste skicka in ett värde i supportedMethods för att Status på device ska få ett värde annat än 0.
Där får man för att man inte testar alla möjligheter innan börjar skriva inlägg
Tack Zaman för hjälpen!
Prova att skicka in supportedMethods=1023 alt summera de metoder som du vill veta status på enligt följande tabell:
(1023 = summan av alla ovan).
Svaret i state ska då ge dig vilket kommando som senast skickades enligt samma tabell.
Code: Select all
TELLSTICK_TURNON 1
TELLSTICK_TURNOFF 2
TELLSTICK_BELL 4
TELLSTICK_TOGGLE 8
TELLSTICK_DIM 16
TELLSTICK_LEARN 32
TELLSTICK_EXECUTE 64
TELLSTICK_UP 128
TELLSTICK_DOWN 256
TELLSTICK_STOP 512
Svaret i state ska då ge dig vilket kommando som senast skickades enligt samma tabell.
Tackar för tipset!
Det ska jag prova.
Det ska jag prova.
Tack, det var till stor hjälp! Hållde på att skrapa det sista från skinnet på huvudetJotar wrote:...
Tack Zaman för hjälpen!
TellStick Net SWE/FIN/ENG