Tellstick Duo slutter å motta, men sending fungerer

Moderator: Telldus

egilj
Posts: 49
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Tellstick Duo slutter å motta, men sending fungerer

Post by egilj »

Hei!

Jeg har en Tellstick Duo i drift nå (en måneds tid), kjører dette på en 2008 standard 32-bit server.
Det har fungert fint med "vanlig" standard tellstick, og med Duo fungerer det også, men jeg har et issue med at mottak av signaler slutter å fungere.
Det kan gå ett til flere døgn før det skjer, sending av signaler fungerer som det skal for det om mottak stopper.
Jeg løser problemet ved å restarte telldusservice, men det bør ikke skje såpass ofte syns jeg.

Det er ingen logger i eventloggene som tilsier noe galt..., og Duoen syns i device manager og ser ok ut der.

OS: 2008 server standard 32-bit
Telldus Center: 2.1.1
Firmware i Duo V.5
Jeg bruker eventghost, med plugin for Duo i versjon 3.03.2012

Går det an å sette på, eller se noe log noe sted fra telldusservice.exe?
Andre som opplever noe liknende?
Noen tips?

Mvh
Egil
stefan.persson
Posts: 353
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Tellstick Duo slutter å motta, men sending fungerer

Post by stefan.persson »

Hej!
TellStick Duo blinkar fortfarande när data kommer, antar jag? Fungerar mottagning fortfarande i TelldusCenter (t.ex. om du scannar fjärrkontroll, eller om status uppdateras) när inget tas emot i eventghost? Startar du även om eventghost när du startar om TelldusService?
Stefan Persson
Software
Telldus Technologies
egilj
Posts: 49
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Tellstick Duo slutter å motta, men sending fungerer

Post by egilj »

stefan.persson wrote:Hej!
TellStick Duo blinkar fortfarande när data kommer, antar jag? Fungerar mottagning fortfarande i TelldusCenter (t.ex. om du scannar fjärrkontroll, eller om status uppdateras) när inget tas emot i eventghost? Startar du även om eventghost när du startar om TelldusService?
Hei!

Ja, Tellstick Duo blinker, så den mottar nok signaler, men i grensesnittet og med tdtool så oppdateres ingen sensorer.
Jeg prøvde et scan nå, og trykket på en Nexa Fjernkontroll av typen TMT-502.
Diodene i Tellstick Duo lyser, men i Telldus Center syns det ikke i scan modus heller, enda jeg hadde restartet Telldus Center.
Jeg må ta omstart på TelldusService, for at det skal virke igjen - noe jeg gjorde sist i går kveld.

Tok en omstart på Telldus Service nå etter testen, og da virket det igjen umiddelbart - som vanlig.
Ingen ting i eventloggene i Windows som er rødt eller gult nå heller.
Ja, jeg har prøvd å restarte Eventghost også, men den isolert sett ser ut til å virke som det skal uansett.
Om jeg bruker websidene mine til å slå på lys osv. som eventghost trigger på, så virker det selv da mottak av signaler ikke virker i Telldus Center.
Så sending fungerer med Duoen, det er mottak som slutter å virke (i Telldus Center), en omstart av servicen må til - men det skjer igjen.

Mvh
Egil
stefan.persson
Posts: 353
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Tellstick Duo slutter å motta, men sending fungerer

Post by stefan.persson »

Skulle du kunna posta ett supportärende om detta? Bland annat håller vi på med en ny version av TelldusService som kanske skulle fungera bättre för dig.
Stefan Persson
Software
Telldus Technologies
egilj
Posts: 49
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Tellstick Duo slutter å motta, men sending fungerer

Post by egilj »

stefan.persson wrote:Skulle du kunna posta ett supportärende om detta? Bland annat håller vi på med en ny version av TelldusService som kanske skulle fungera bättre för dig.
Ja, det skal jeg få gjort I løpet av helgen, må grave frem litt detaljer først.
Regner med at jeg skal bruke "Submit a ticket" under support på forsiden.

Så langt, takk for at dere er så seriøse, og tar kundenes problemer på alvor!

Edit:
Gjort nå, Ticket 2670

Mvh
Egil
krambriw
Posts: 654
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Tellstick Duo slutter å motta, men sending fungerer

Post by krambriw »

Egil,

Jag tror jag hittade en märklig sak!!!

Jag lade in Ping plugin till min EventGhost konfiguration (ville prova att detektera när min eyePhone var ansluten till mitt nätverk) och då upphör händelser från Duo'n att komma in efter ett tag. Efter omstart av EG fungerar det en stund. Om jag disablar eller raderar Ping plugin så fungerar det bra igen...

I fall du kanske också använder Ping plugin...

mvh
egilj
Posts: 49
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Tellstick Duo slutter å motta, men sending fungerer

Post by egilj »

krambriw wrote:Egil,

Jag tror jag hittade en märklig sak!!!

Jag lade in Ping plugin till min EventGhost konfiguration (ville prova att detektera när min eyePhone var ansluten till mitt nätverk) och då upphör händelser från Duo'n att komma in efter ett tag. Efter omstart av EG fungerar det en stund. Om jag disablar eller raderar Ping plugin så fungerar det bra igen...

I fall du kanske också använder Ping plugin...

mvh

Hei krambriw!

Takk for tipset! jeg bruker Eventghost, men ikke noen ping plugin.
Jeg fikk en nyere driver av Telldus i går, og installerte den i går kveld.
Nå har det gått fint ett døgn :D , men det er litt tidlig enda å fastslå om det løste problemet mitt.

Merket en annen ting med ny driver, responsen både direkte via Telldus Center og via Eventghost ble mye bedre!
Har ikke lenger denne forsinkelsen når jeg slår på belysning, eller dimmer :D

Mvh
Egil
Conrad
Posts: 4
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Tellstick Duo slutter å motta, men sending fungerer

Post by Conrad »

Hei.

Jeg har samme problem, og er spent på hvordan det gikk med ny driver,
har du en status?

MVH

Conrad
egilj
Posts: 49
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Tellstick Duo slutter å motta, men sending fungerer

Post by egilj »

Conrad wrote:Hei.

Jeg har samme problem, og er spent på hvordan det gikk med ny driver,
har du en status?

MVH

Conrad
Hei!

jeg ble kvitt forsinkelsene som beskrevet over, det ble noe bedre men problemet forsvant ikke av den grunn.
Men jeg har gjort noe designendringer, som gjør at jeg ikke trenger å ha Telldus Center kjørende.
Alt virker uten at Telldus Center kjører, og når kun TelldusService går alene ser det ut til å spille greit nå.
Årsaken til at jeg hadde både service og Telldus Center kjørende, var at jeg leste ut temperatur og luftfuktighet fra registeret.

Nå leser jeg ut de verdiene på en annen måte, og kun TelldusService kjører - ser ut som det spiller bedre nå :D
gus
Posts: 18
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Tellstick Duo slutter å motta, men sending fungerer

Post by gus »

Jag upplever samma sak. Nu kör jag med testversionen av Telldus service, fick den via Switchkings forum.
Jag har lagt in en ticket på detta (2757). Bifogar en debug fil.
rickard_
Posts: 1
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Tellstick Duo slutter å motta, men sending fungerer

Post by rickard_ »

Hej,

Jag upplever samma problem som er andra, vilket gör DUOn ganska värdelös, har ni kommit på någon lösning på problemet?
stefan.persson
Posts: 353
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Tellstick Duo slutter å motta, men sending fungerer

Post by stefan.persson »

rickard_ wrote: har ni kommit på någon lösning på problemet?
Det finns två typer av problem som kan uppstå på windowsinstallationer. Status just nu är att den nya drivrutinen som testas hjälper vid den ena typen av problem, medan vi håller på och testar nya verisoner av TelldusService för den andra typen. Vi väntar besked från de som testar. Åtminstone sker det mindre ofta. Skicka en supportticket till oss så kan vi förhoppningsvis hjälpa dig redan nu.
Stefan Persson
Software
Telldus Technologies
rhomax
Posts: 6
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Tellstick Duo slutter å motta, men sending fungerer

Post by rhomax »

Jag har också märkt att duon slutar ta emot temperatur och luftfuktighetsdata från min utomhusgivare. Skaffade en tellstick duo i går och idag kl 14:00 har inga signaler tagits emot mer. Kör Switch King. Min väderstation tar emot data så det verkar inte vara något fel på utomhusgivaren.
Halle
Posts: 33
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: VETLANDA
Contact:

Re: Tellstick Duo slutter å motta, men sending fungerer

Post by Halle »

Jag har samma problem.
Jag startar om varje natt för att förhindra problemet men ungefär var tredje dag slutar den att ta emot signaler ändå.
Fins det någon lösning eller måste man köpa en RFXtrx?
egilj
Posts: 49
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Tellstick Duo slutter å motta, men sending fungerer

Post by egilj »

egilj wrote:Hei!

Jeg har en Tellstick Duo i drift nå (en måneds tid), kjører dette på en 2008 standard 32-bit server.
Det har fungert fint med "vanlig" standard tellstick, og med Duo fungerer det også, men jeg har et issue med at mottak av signaler slutter å fungere.
Det kan gå ett til flere døgn før det skjer, sending av signaler fungerer som det skal for det om mottak stopper.
Jeg løser problemet ved å restarte telldusservice, men det bør ikke skje såpass ofte syns jeg.

Det er ingen logger i eventloggene som tilsier noe galt..., og Duoen syns i device manager og ser ok ut der.

OS: 2008 server standard 32-bit
Telldus Center: 2.1.1
Firmware i Duo V.5
Jeg bruker eventghost, med plugin for Duo i versjon 3.03.2012

Går det an å sette på, eller se noe log noe sted fra telldusservice.exe?
Andre som opplever noe liknende?
Noen tips?

Mvh
Egil
Nå er mine problemer med ustabilitet borte :clap:
Min Duo og programvare har fungert i flere uker nå, uten en eneste feil!

Her er kombinasjonen av versjoner:
Duo driver 2.8.14.0
Telldus Core 2.1.1.0
TelldusService.exe (ingen versjonsinfo i fil) men er på 331kb og fra 1.10.2012
Orginalt filnavn TelldusService-30swait.zip

Endelig :D
Post Reply