TelldusLive fungerar inte

Moderator: Telldus

prolix
Posts: 6
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: TelldusLive fungerar inte

Post by prolix »

En timer som startar om den en gång per dygn löser det problemet.
\Peter
Herte
Posts: 42
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: TelldusLive fungerar inte

Post by Herte »

och om man vill att det skall fungera hela dygnet?

Carl
tronde
Posts: 625
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: TelldusLive fungerar inte

Post by tronde »

Jeg har Net med FW4 som er online, og som leser sensordata.
Lørdag kveld slo noen brytere seg på som planlagt, men ingen slo seg av. Nå (søndag ettermiddag) kan jeg ikke styre noen av bryterne manuelt. Net blinker heller ikke rødt som den pleier når den sender.
Herte
Posts: 42
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: TelldusLive fungerar inte

Post by Herte »

Så har jag också haft det.
En omstart löste mitt problem (som flera andra har upptäckt) men vad händer om man inte finns på samma plats som enheten.
Ni måste lösa detta asap för annars är denna produkt i det närmaste värdelös för många användare.

Jag kan förstå att ni inte är ansvariga för er ISP:s upp- eller nertid men de problemen som går över till att bli våra problem måste försvinna såvida ni inte vill att Tellstick Net skall vara kvar på utvecklingsstadiet för de som gillar att programmera.

Jag som anser att jag har köpt en färdigutvecklad produkt vill nog att den skall fungera utan denna typ av problem.

Carl
FreddanB
Posts: 26
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

TelldusLive fungerar inte

Post by FreddanB »

Jag anser att produkten är bra och att den fyller sitt syfte väl. Jag skulle väl givetvis vilja ha lite fler funktioner och lite mer driftsäkerhet men att det inte tänds eller släcks ibland är acceptabelt för mig.
tronde
Posts: 625
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: TelldusLive fungerar inte

Post by tronde »

Herte wrote:Så har jag också haft det.
En omstart löste mitt problem (som flera andra har upptäckt)
Ja, men hvis jeg tar omstart nå, finner ingen ut hvorfor den henger når alt tilsynelatende er OK. Da lærer de ingen ting...
amatören
Posts: 2
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: TelldusLive fungerar inte

Post by amatören »

Nu funkar det att lära upp en enhet på nytt men sen går det ändå inte att styra den. Ikonerna för att tända och släcka kommer inte upp men alla enheter sedan tidigare syns. Om jag får inbrott under mina tre veckors semester kommer jag att skylla på Telldus. :wink:
nickolo
Posts: 52
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: TelldusLive fungerar inte

Post by nickolo »

Funkar bra som vanligt Could not select database: telldus_api@olivia.machine.telldus.com
medward
Posts: 3
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: TelldusLive fungerar inte

Post by medward »

Hej, min Net har är online igen, varit offline sen lördags efter ISP strulet. Har dock inte startat om den (är 90 mil hemifrån) utan den hittade tillbaka själv till online läge. När kom live tjänsten upp helt?
V34
Posts: 19
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: TelldusLive fungerar inte

Post by V34 »

amatören wrote:Nu funkar det att lära upp en enhet på nytt men sen går det ändå inte att styra den. Ikonerna för att tända och släcka kommer inte upp men alla enheter sedan tidigare syns. Om jag får inbrott under mina tre veckors semester kommer jag att skylla på Telldus. :wink:
jag hade oxå vid ett tillfälle inga av/på knappar på hemsidan, töm cachen så bör det dyka upp igen.

/P
micke.prag
Site Admin
Posts: 2243
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Lund
Contact:

Re: TelldusLive fungerar inte

Post by micke.prag »

Om ni inte ser knappar för on/off men har knapp för learn så tryck F5 i webbläsaren. Ni behöver inte starta om er TellStick Net.
Micke Prag
Software
Telldus Technologies
tronde
Posts: 625
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: TelldusLive fungerar inte

Post by tronde »

micke.prag wrote:Om ni inte ser knappar för on/off men har knapp för learn så tryck F5 i webbläsaren. Ni behöver inte starta om er TellStick Net.

Jeg har FW4, er merket online og ser knapp for learn, pluss de to andre. Sensorer leses korrekt.

Jeg kan ikke styre manuelt, scheduler styrer ikke, og Tellstick Net viser ikke rødt blinkende lys når jeg prøver å styre. I "my devices" vises symbolet for sending når jeg prøver å styre, og status oppdateres til det den skulle vært. Alt ser normalt ut, men det virker ikke.

Skal jeg starte Net på nytt, eller vil dere undersøke mer?
micke.prag
Site Admin
Posts: 2243
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Lund
Contact:

Re: TelldusLive fungerar inte

Post by micke.prag »

Lyser din TellStick Net när du trycker betyder det att din enhet faktiskt sänder data på RF. Att starta om enheten kommer troligtvis inte hjälpa. Skicka istället ett supportärende till oss så vi kan kolla närmre.
Micke Prag
Software
Telldus Technologies
tronde
Posts: 625
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: TelldusLive fungerar inte

Post by tronde »

micke.prag wrote:Lyser din TellStick Net när du trycker betyder det att din enhet faktiskt sänder data på RF. Att starta om enheten kommer troligtvis inte hjälpa. Skicka istället ett supportärende till oss så vi kan kolla närmre.
Som jeg skrev, lyser den ikke rødt, men alt annet ser OK ut Jeg sender feilmelding.
kenthie
Posts: 142
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: TelldusLive fungerar inte

Post by kenthie »

Hej
Nu är jag sugen på en uppdaterad status över hur det gått för er att lösa problemen

/Kent


kenthie wrote:Hej
Tack för en bra och utförlig förklaring. Ur din förklaring läser jag att ni identifierat flera problem, dessa problem vill iallafall jag få kontinuerlig feedback om er progress på att lösa dem.
Hoppas allt fixar sig.

/Kent
Post Reply