Leveranstid Tellstick NET

Moderator: Telldus

pethson
Posts: 50
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Leveranstid Tellstick NET

Post by pethson »

micke.prag wrote:När vi fått leveransen behöver vi 2-3 veckor att slutföra allt. Dock skickas det ut successivt så första lådorna går troligtvis iväg efter bara någon dag.
Jo det förstår jag att ni gör, men då kan man ju vara ganska säker på att när ni fått paketen så borde distributörerna ha fått absolut senast 4 veckor senare?
Och jag gissar/hoppas att vi här i forumet får fortlöpande info när ni vet att lådorna lämnat Kina, när ni fått dom och när ni börjar leverera och slutligen levererat alla?

///P
kenthie
Posts: 142
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Leveranstid Tellstick NET

Post by kenthie »

Jag säger som Gert Fylking: Äntligen !!!

Dvs att Telldus-folket börjar prata, vilket ger oss en förståelse, mycket positivt!

Jag hoppas att de får iväg lådorna inom kort.

/K
gein
Posts: 437
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Leveranstid Tellstick NET

Post by gein »

Dustin skriver till en vän till mig:
"Det leveransdatum vi har nu är att denna ska levereras under Juli. Det är dock väldigt preliminärt."
Hoppas de är felinformerade på kundtjänsten.
stefan.persson
Posts: 353
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Leveranstid Tellstick NET

Post by stefan.persson »

Juli-datumet kommer inte från oss. Just nu vet vi inte om de faktiskt blev klara i fredags eller inte, men inget har skickats ännu åtminstone.
Stefan Persson
Software
Telldus Technologies
Kyrre.H
Posts: 14
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Leveranstid Tellstick NET

Post by Kyrre.H »

Hei.

Gjelder denne forsendelsen kun NET, eller duo også?
Den som skulle være sendt fredag.

K.
Patrikk
Posts: 12
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Leveranstid Tellstick NET

Post by Patrikk »

Pratade med Kjell och Co idag. Nu är det 18:e maj som leveransdatum. Försäljaren själv kallade det för "helt sjukt"...
gein
Posts: 437
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Leveranstid Tellstick NET

Post by gein »

Samtidigt så lider jag verkligen med Telldus. Jag kan bara föreställa mig vilka problem de har just nu och vilken påverkan det kan ha på ett litet företag. De vill knappast befinna sig i den här situationen.

Ur ett goodwill-/kundperspektiv så tror jag det bästa Telldus kan göra i dagsläget är att ge information ofta samt att vara mer "personlig" än "formell" i den rapportering som ges. Mitt konkreta råd är att starta en officiell tråd ang. leveransproblemen och posta ett inlägg där så fort mer information finns tillgänglig ELLER när det gått max 5 dagar. Ja, det kan betyda att ett inlägg egentligen bara säger "tyvärr finns det inte någon mer information just nu, men vi har ringt ...". Det-har-inte-hänt-något-nytt-inlägg är mer värdefullt än inga inlägg alls. Var personliga i beskrivningen av problemen så är det lättare att få förståelse från besvikna blivande kunder. Detta är iaf vad jag tror är det bästa sättet att bibehålla en bra kontakt med användarna och minimera "blödningen".
Kyrre.H
Posts: 14
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Leveranstid Tellstick NET

Post by Kyrre.H »

Enig.
kenthie
Posts: 142
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Leveranstid Tellstick NET

Post by kenthie »

Instämmer!

/K
micke.prag
Site Admin
Posts: 2243
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Lund
Contact:

Re: Leveranstid Tellstick NET

Post by micke.prag »

gein wrote:Ur ett goodwill-/kundperspektiv så tror jag det bästa Telldus kan göra i dagsläget är att ge information ofta samt att vara mer "personlig" än "formell" i den rapportering som ges. Mitt konkreta råd är att starta en officiell tråd ang. leveransproblemen och posta ett inlägg där så fort mer information finns tillgänglig ELLER när det gått max 5 dagar.
Då gör vi så:
http://www.telldus.com/forum/viewtopic.php?f=11&t=1976
Micke Prag
Software
Telldus Technologies
gein
Posts: 437
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Leveranstid Tellstick NET

Post by gein »

Kanobra! Jag tror ni har mycket att vinna om ni kontinuerligt uppdaterar den tråden. Så att folk kan lita på att det som står där alltid är färskt. Möjligtvis att tråden skulle låsas också. Det är iaf min personliga åsikt, annars blir det nog lätt att det drar iväg diverse diskussioner kring leveransproblemen som borde kunna tas i andra trådar istället.
Toobe
Posts: 2
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Leveranstid Tellstick NET

Post by Toobe »

Äntligen! Den order som jag lade till Dustin i februari har nu skickats med posten och jag bör ha min Tellstick net inom några dagar. Hoppas det varit värt väntan!
Post Reply