Finns det någon annan produkt som liknar telldus net?

Moderator: Telldus

Post Reply
burton666
Posts: 12
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Finns det någon annan produkt som liknar telldus net?

Post by burton666 »

Hej, nu när tellstick net/duo inte verkar att gå att köpa på obestämd tid, finns det någon anna likanade produkt?
Jag har googlat lite men allt som jag har hittat har varit både dyrare/sämre och fulare än telldus produkter. Finns det någon som har något tips på vad man kan köpa för att få liknande funktionalitet som en Tellstick NET?
Bigert
Posts: 61
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Finns det någon annan produkt som liknar telldus net?

Post by Bigert »

Hej!

Varifrån kommer den informationen? Är det säljstopp inom överskådlig framtid?
Eller syftar du på leveranstiderna på ej levererat?
Tacksam för kommentar från Telldus.
Tellstick Duo Batch3 FW5, Nexa/Jula-brytare, temp-mätare (Teknikmag), fuktmätare Ebay, HP MCE MS Remote, Efergy R2, Conrad-antenn.
EventGhost 0.4.1R1600, Telldus Center 2.1.1, SunTracker, EventPhone, websocketsuite, Win7x64, MySQL.

/Bigert
burton666
Posts: 12
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Finns det någon annan produkt som liknar telldus net?

Post by burton666 »

Jag syftar på att i alla trådar som handlar om leveransdatum så har telldus svarat att dom inte kan säga vilket datum som gäller då dom inte vet själv. Och ingen verkar veta om det kommer att ta 1 eller 6 månader innan dom kommer in igen.
pethson
Posts: 50
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Finns det någon annan produkt som liknar telldus net?

Post by pethson »

Enligt Telldus i en annan tråd så borde alla få som har beställt, men det lär bli ont om i hyllorna efter kommande leverans.
Sedan vet man ju inte om det tar ytterligare 6+ månader innan nästa leverans kommer.
Så vi som har beställt klarar oss, men hur blir det för alla som är sugna men inte beställt?

Trist ämne att älta, men frustrationen bara växer exponentiellt på något vis...

///Peter!
Bigert
Posts: 61
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Finns det någon annan produkt som liknar telldus net?

Post by Bigert »

Jag är en av de som beställde för mycket länge sedan och fick den enda som tilldelades Kjell på min ort efter många månader. Väl värd att vänta på, men jag förstår frustrationen för er som fortfarande väntar.

Jag misstänker att ju fler som beställer, desto bättre förutsättningar har Telldus att få igång leverantören, för Kina är nog inte helt lätt att göra affärer i. Vänta inte på att den ska komma i butik, förhandsbeställ.
Tellstick Duo Batch3 FW5, Nexa/Jula-brytare, temp-mätare (Teknikmag), fuktmätare Ebay, HP MCE MS Remote, Efergy R2, Conrad-antenn.
EventGhost 0.4.1R1600, Telldus Center 2.1.1, SunTracker, EventPhone, websocketsuite, Win7x64, MySQL.

/Bigert
burton666
Posts: 12
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Finns det någon annan produkt som liknar telldus net?

Post by burton666 »

Fick tag på en Tellstick NET på tradera igår, lite surt att jag fick betala nästan 1200:- för den bara :(
Post Reply