Remotestick (Android)

Moderator: Telldus

Carla
Posts: 10
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: RemoteStick (Android)

Post by Carla »

Hej !

Har nu gjort det testet som du föreslog men problemet kvarstår och det är samma beroenden mellan sidorna.
gein
Posts: 437
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: RemoteStick (Android)

Post by gein »

Carla wrote:Hej !

Har nu gjort det testet som du föreslog men problemet kvarstår och det är samma beroenden mellan sidorna.
Dra gärna iväg ett mail till hello@remotestick.org så kan vi ta vidare diskussion om problemet där. Så slipper vi fylla den är tråden.

Ytterligare ett test du kan göra (om det inte är så att du har skapat en massa Grupper som du är rädd om) är att rensa hela applikationens minne under Settings > Program > RemoteStick (eller något i den stilen). Då försvinner grupper, assoceringen mot Telldus Live! och alla planritningssidor du har. Däremot är jag ju intresserad av att veta vad som har hänt så att jag kan försöka lösa grundproblemet. Men då måste vi på något sätt komma fram till hur jag ska göra för att återskapa problemet. Alternativt ge dig en APK vid sidan om som kan ge lite debuginformation till mig. Jag antar att du inte har Android SDK:n nerladdad så att du kan hämta ut loggar?
olavjunior
Posts: 45
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: RemoteStick (Android)

Post by olavjunior »

Når jeg skulle oppdatere bakgrunnene mine i dag med større oppløsning, fikk jeg samme problemet som over. Endrer jeg bakgrunnen, endrer jeg på en annen side enn den jeg forsøker å endre på! Gi lyd om du trenger mer info

Dette gjelder også for plassering av sensorer. Jeg måtte legge en temperatursensor inn på feil plan for at den skulle komme dit jeg ville. Det kan kanskje ha noe med å gjøre at det går an å scrolle mellom planene i edit-mode, og ha edit-mode på flere plan samtidig. Jeg kunne bla. trykke "normal mode" to ganger på samme plan.
gein
Posts: 437
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: RemoteStick (Android)

Post by gein »

olavjunior wrote:Når jeg skulle oppdatere bakgrunnene mine i dag med større oppløsning, fikk jeg samme problemet som over. Endrer jeg bakgrunnen, endrer jeg på en annen side enn den jeg forsøker å endre på! Gi lyd om du trenger mer info

Dette gjelder også for plassering av sensorer. Jeg måtte legge en temperatursensor inn på feil plan for at den skulle komme dit jeg ville. Det kan kanskje ha noe med å gjøre at det går an å scrolle mellom planene i edit-mode, og ha edit-mode på flere plan samtidig. Jeg kunne bla. trykke "normal mode" to ganger på samme plan.
Att det gäller för placering av sensorer/enheter också är helt naturligt. Eftersom de, precis som bilderna, förlitar sig på vilket ID sidan har. På ett sätt är det bra att det är fler som har samma fel, eftersom det är lättare att felsöka. Men bäst är nog jag kan få samma fel själv på min telefon. Jag ska experimentera lite under kvällen och se om det dyker upp.

edit/ Yes, nu fick jag samma fel på telefonen! Perfekt. Nu kan jag felsöka.
gein
Posts: 437
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: RemoteStick (Android)

Post by gein »

Till slut så. Nu har jag skickat iväg en 2.2.5 som ska lösa detta problem. Verifiera gärna att uppdateringen åtgärdat problemet, ni som har haft problem!
gein
Posts: 437
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: RemoteStick (Android)

Post by gein »

Har släppt 2.2.6 precis som innehåller en väldigt viktig uppdatering för Locale-användare (gäller ej Tasker). Under Inställningar i RemoteStick kan man nu bestämma hur många olika enheter man ska kunna styra med Locale. Varje enhet som styrs i Locale måste sedan associeras med en egen referens till RemoteStick-pluginen. Väljer man t.ex. 5 stycken under Inställningar i RemoteStick så kommer det dyka upp 5 referenser till RemoteStick Enhet i Locale. De heter RemoteStick Enhet, RemoteStick Enhet #2, RemoteStick Enhet #3, osv. Associera bara en enhet med ett nummer. Annars kommer man få underligt beteende.

Det kan tyckas som en omständig lösning men jag har varit i kontakt med Locale och detta är deras föreslagna lösning på problemet. Grundproblemet är att konceptet med enheter i RemoteStick inte går hand i hand med deras design av Locale.
gein
Posts: 437
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: RemoteStick (Android)

Post by gein »

Har fått följande kommentar på Android Market:
Skulle fått en 5:a om det inte var för problemen med att lägga till enheter på planlösning, dom vill gärna hoppa till planlösningen som ligger på sidan brevid vilket gör det lite klurigt när man har många enheter att lägga till...
Tyvärr har jag ju ingen möjlighet att kontakta personen och fråga mer så jag försöker här istället. Är det fler som haft detta problem? Jag försökte själv reproducera problemet men lyckades inte. Det borde inte ens vara möjligt att enheterna kan hoppa över till andra angränsande sidor.
olavjunior
Posts: 45
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: RemoteStick (Android)

Post by olavjunior »

Tyvärr har jag ju ingen möjlighet att kontakta personen och fråga mer så jag försöker här istället. Är det fler som haft detta problem? Jag försökte själv reproducera problemet men lyckades inte. Det borde inte ens vara möjligt att enheterna kan hoppa över till andra angränsande sidor.
Dersom jeg forstår problemet riktig, sliter personen med å legge til devices på sidene. Før siste oppdatering, var det jo et stort problem både at bakgrunnene, sensorer og devices la seg på feil sider, så det er vel dette han refererer til. Men jeg sliter fortsatt med å plassere en device på en av sidene, den kommer bare ikke opp på siden. Edit: Nå fikk jeg det omsider til. Jeg sletta en device som lå der fra før, og la denne til på ny. Etter dette fikk jeg endelig lagt til den problematiske devicen av en eller annen grunn...

Har nå et mye større problem: Tellstick net (live?) fungerer ikke!...
gein
Posts: 437
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: RemoteStick (Android)

Post by gein »

olavjunior wrote:
Tyvärr har jag ju ingen möjlighet att kontakta personen och fråga mer så jag försöker här istället. Är det fler som haft detta problem? Jag försökte själv reproducera problemet men lyckades inte. Det borde inte ens vara möjligt att enheterna kan hoppa över till andra angränsande sidor.
Dersom jeg forstår problemet riktig, sliter personen med å legge til devices på sidene. Før siste oppdatering, var det jo et stort problem både at bakgrunnene, sensorer og devices la seg på feil sider, så det er vel dette han refererer til. Men jeg sliter fortsatt med å plassere en device på en av sidene, den kommer bare ikke opp på siden. Edit: Nå fikk jeg det omsider til. Jeg sletta en device som lå der fra før, og la denne til på ny. Etter dette fikk jeg endelig lagt til den problematiske devicen av en eller annen grunn...

Har nå et mye større problem: Tellstick net (live?) fungerer ikke!...
I samband med en kommentar så skrivs det också ut vilken version av appen som personen använde vid tillfället. Där stod det 2.2.6, vilket inte har detta problem längre. Det kan iofs vara så att personen har uppdaterat appen men inte hunnit testa planritningsfunktionen igen efter det.

Tellstick Net har legat nere sedan 00:57 (se granntråden). Men det är uppe igen för mig.
olavjunior
Posts: 45
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: RemoteStick (Android)

Post by olavjunior »

Det kan iofs vara så att personen har uppdaterat appen men inte hunnit testa planritningsfunktionen igen efter det.
Det høres sansynlig ut. Tellstick er oppe her også, endelig :)
Zeta_R
Posts: 104
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: RemoteStick (Android)

Post by Zeta_R »

Dette her gjelder ikke bare Remotestick, men tar sjansen på å spørre her allikevel;

Hvordan er erfaringene med remotestick + "tasker"/"locale"? (jeg bruker tasker)
For det meste så fungerer det bra med meg, men oppdatering av verdier ifra termometer henger
stort sett litt etter (selv om jeg har laveste oppdateringintervall i remotestick). Det gjør igrunn ingenting.

Andre ganger kan forsinkelsen være mye lenger, gjerne 1 time og noen ganger synes det ikke
å være noen reaksjon før jeg åpner tasker og etterpå lukker programmet. Da slår ofte enheten
seg av eller på nokså umiddelbart.

Er det flere med tilsvarende symptomer, og er det evnt. ting en kan gjøre for att det skal fungere bedre?
Fungerer "locale" bedre?
gein
Posts: 437
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: RemoteStick (Android)

Post by gein »

Zeta_R wrote:Dette her gjelder ikke bare Remotestick, men tar sjansen på å spørre her allikevel;

Hvordan er erfaringene med remotestick + "tasker"/"locale"? (jeg bruker tasker)
For det meste så fungerer det bra med meg, men oppdatering av verdier ifra termometer henger
stort sett litt etter (selv om jeg har laveste oppdateringintervall i remotestick). Det gjør igrunn ingenting.

Andre ganger kan forsinkelsen være mye lenger, gjerne 1 time og noen ganger synes det ikke
å være noen reaksjon før jeg åpner tasker og etterpå lukker programmet. Da slår ofte enheten
seg av eller på nokså umiddelbart.

Er det flere med tilsvarende symptomer, og er det evnt. ting en kan gjøre for att det skal fungere bedre?
Fungerer "locale" bedre?
Jag har faktiskt inte en aning om hur många användare som faktiskt använder locale och tasker aktivt. Själv gör jag det inte. Jag borde kanske sätta upp några olika scenarion och låta de gå regelbundet för att själv testköra.
Hur ser ditt upplägg ut? Vilka villkor använder du och vad styr du för något (med tasker)? Vill veta, så att jag kan sätta upp så lika villkor som möjligt.
Zeta_R
Posts: 104
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: RemoteStick (Android)

Post by Zeta_R »

gein wrote:
Zeta_R wrote:Dette her gjelder ikke bare Remotestick, men tar sjansen på å spørre her allikevel;

Hvordan er erfaringene med remotestick + "tasker"/"locale"? (jeg bruker tasker)
For det meste så fungerer det bra med meg, men oppdatering av verdier ifra termometer henger
stort sett litt etter (selv om jeg har laveste oppdateringintervall i remotestick). Det gjør igrunn ingenting.

Andre ganger kan forsinkelsen være mye lenger, gjerne 1 time og noen ganger synes det ikke
å være noen reaksjon før jeg åpner tasker og etterpå lukker programmet. Da slår ofte enheten
seg av eller på nokså umiddelbart.

Er det flere med tilsvarende symptomer, og er det evnt. ting en kan gjøre for att det skal fungere bedre?
Fungerer "locale" bedre?
Jag har faktiskt inte en aning om hur många användare som faktiskt använder locale och tasker aktivt. Själv gör jag det inte. Jag borde kanske sätta upp några olika scenarion och låta de gå regelbundet för att själv testköra.
Hur ser ditt upplägg ut? Vilka villkor använder du och vad styr du för något (med tasker)? Vill veta, så att jag kan sätta upp så lika villkor som möjligt.
Hei

Jeg bruker tasker til å slå på/av varmeovner. Jeg deler døgnet i f.eks morgen, kveld, natt (tid) eller ukedager og helg f.eks. Så kjører jeg en task for "på" og en for "av". Jeg bruker også tasker til å slå på nattbordslampen i forhold til vekkerklokken på telefonen. Den fungerer perfekt omtrent alltid, de gangene den ikke har fungert har det vært p.g.a Tellstick Net ikke har vært online.
Zeta_R
Posts: 104
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: RemoteStick (Android)

Post by Zeta_R »

En annen ting også, når jeg lager widget med "remotestick device", så får jeg "problemer med lasting av widget" av og til.
Har prøvd restart av telefon uten resultat, ender opp hver gang med å fjerne widget og legge inn på nytt.
gein
Posts: 437
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: RemoteStick (Android)

Post by gein »

Zeta_R wrote:Jeg bruker tasker til å slå på/av varmeovner. Jeg deler døgnet i f.eks morgen, kveld, natt (tid) eller ukedager og helg f.eks. Så kjører jeg en task for "på" og en for "av". Jeg bruker også tasker til å slå på nattbordslampen i forhold til vekkerklokken på telefonen. Den fungerer perfekt omtrent alltid, de gangene den ikke har fungert har det vært p.g.a Tellstick Net ikke har vært online.
Då låter det ju snarare som att det är Taskers klocka som har problem (vilket iofs också låter konstigt eftersom Tasker är så populärt och borde identifierat ev. buggar vid det här laget). Är det så att när du slår på enheten så dyker det upp en ny Notification i sin statusrad också samtidigt som enheten slås på eller av? (Förutsatt att du inte har slagit av Device Notification under Settings)?
Post Reply