Telldus som "service"

Moderator: Telldus

Post Reply
Putte
Posts: 1
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Telldus som "service"

Post by Putte »

Hej, har nyss investerat i en tellstick och installerat tellduscenter på en win 2008 R2 srv (64 bit), Går det att köra tellduscenter som en tjänst så man slipper vara inloggad på maskinen och styra via Iphonen i stället . om jag inte är inloggad på maskinen kommer jag ej åt fjärrstyrningen . gör jag nått fel eller funkar det ej ?
tacksam för tips //Patrik
micke.prag
Site Admin
Posts: 2243
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Lund
Contact:

Re: Telldus som "service"

Post by micke.prag »

Det går tyvärr inte att köra TelldusCenter som en service för tillfället.
Micke Prag
Software
Telldus Technologies
islander
Posts: 1
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Telldus som "service"

Post by islander »

Testa AlwaysUp by www.coretechnologies.com kostar visserligen ett par hundra jag har inte testat tellsus center med det än, men det ska fungera med alla program och man kan testa 30 dagar...
claes_hellgren
Posts: 4
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Telldus som "service"

Post by claes_hellgren »

Jag använder AlwaysUp på en Windows Server 2008 R2 maskin och kör bland annat TelldusCenter som service genom det.
Det fungerar, men inte om man kör TelldusCenter som LocalSystem, man måste köra det med en annan användare t.ex. Administrator...
egilj
Posts: 49
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Telldus som "service"

Post by egilj »

Putte wrote:Hej, har nyss investerat i en tellstick och installerat tellduscenter på en win 2008 R2 srv (64 bit), Går det att köra tellduscenter som en tjänst så man slipper vara inloggad på maskinen och styra via Iphonen i stället . om jag inte är inloggad på maskinen kommer jag ej åt fjärrstyrningen . gör jag nått fel eller funkar det ej ?
tacksam för tips //Patrik
Hei!

Jeg bruker RunAsSVC for og kjøre applikasjoner (også Telldus Center) som en service. Kan lastes ned her: http://www.pirmasoft.com/runassvc.php
Applikasjoner som har innstillinger på Current user i registeret eller brukerprofil, starter jeg manuelt som servicebrukeren da jeg skal konfigurere det.
Bruk samme bruker som servicebruker, så slipper du å kopiere over registernøkler, evt. filer på brukerprofil.
Da får den alle innstillingene med seg, selv om du kjører den som en service :D
Fungerer fint.

Egil
Post Reply