Remotestick (Android)

Moderator: Telldus

Post Reply
gein
Posts: 437
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: RemoteStick Live! (Android)

Post by gein »

olavjunior wrote:Ang Tasker/Locale-plugin for sensor: I Tasker kan en i hvertfall ikke velge temperaturer under 0 (minus). Noen workaround for dette?
Tack! Det är löst till nästa version.
petzno
Posts: 116
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: RemoteStick Live! (Android)

Post by petzno »

Hvis en legger til sensorer som widgets, hvor ofte oppdateres de? Styres det av samme intervall som "Sensor poll interval", og hva men når telefonen er i standby modus?
gein
Posts: 437
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: RemoteStick Live! (Android)

Post by gein »

petzno wrote:Hvis en legger til sensorer som widgets, hvor ofte oppdateres de? Styres det av samme intervall som "Sensor poll interval", og hva men når telefonen er i standby modus?
Nej, widgets styrs (just nu) av ett eget intervall om 15 minuter (om jag minns rätt, har inte koden framför mig) och bara när telefonen inte är i standby. Den styrs alltså inte av "Sensor poll interval". Men jag tar tacksamt emot förslag på hur man önskar att det fungerar. Anledningen är helt enkelt att man med Locale/Tasker oftast vill ha en bättre noggrannhet och där sensoravläsningen behöver göras även när telefonen är i standby (vilket inte är fallet för widgets).
petzno
Posts: 116
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: RemoteStick Live! (Android)

Post by petzno »

Synes det er mest praktisk at widgets ikke oppdateres når telefonen er i standby (slik de fleste er i dag). Men det kunne kanskje vært interessant å ha en innstilling for tiden mellom oppdatering utenom standby, uansett dette er ingen stor sak.
Nexauser
Posts: 59
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: RemoteStick Live! (Android)

Post by Nexauser »

Rent praktiskt så skulle jag önska att man updaterar även widgeten i standby.
Jag tar ett exempel.
Jag kommer upp på morgonen och ”tänder upp” telefonen eller ”paddan” och då vill jag se aktuell temperatur i widget:en utan att behöva starta upp Remotestick eller att behöva vänta 15 min innan uppdateringen.
Ett annat alternativ vore om det går det att trigga en uppdatering när skärmen tänds upp eller att trigga genom att trycka på widgeten(en sync symbol).
gein
Posts: 437
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: RemoteStick Live! (Android)

Post by gein »

Nexauser wrote:Rent praktiskt så skulle jag önska att man updaterar även widgeten i standby.
Jag tar ett exempel.
Jag kommer upp på morgonen och ”tänder upp” telefonen eller ”paddan” och då vill jag se aktuell temperatur i widget:en utan att behöva starta upp Remotestick eller att behöva vänta 15 min innan uppdateringen.
Ett annat alternativ vore om det går det att trigga en uppdatering när skärmen tänds upp eller att trigga genom att trycka på widgeten(en sync symbol).
Jag är ganska säker på att widgeten uppdateras direkt när du startar telefonen (du kanske får vänta någon sekund). Dvs det är vart 15 minut, men när 15 minuter har löpt ut så sker uppdateringen så fort telefonen går ur standby. Återstår att bevisa att det är så dock ;)

edit/ fel av mig! Den uppdateras även när den är i standby.
Note: If the device is asleep when it is time for an update (as defined by updatePeriodMillis), then the device will wake up in order to perform the update.
petzno
Posts: 116
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: RemoteStick Live! (Android)

Post by petzno »

gein wrote:edit/ fel av mig! Den uppdateras även när den är i standby.
Note: If the device is asleep when it is time for an update (as defined by updatePeriodMillis), then the device will wake up in order to perform the update.
Det forklarer i såfall at jeg merker at telefonen bruker mye mer av batterikapasiteten etter at jeg la inn sensors som widget. Da er det nok lurt å kunne konfigurere update interval.
gein
Posts: 437
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: RemoteStick Live! (Android)

Post by gein »

Image
olavjunior
Posts: 45
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: RemoteStick Live! (Android)

Post by olavjunior »

Coool :)
Kommer house planning i Remote Stick?
gein
Posts: 437
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: RemoteStick Live! (Android)

Post by gein »

olavjunior wrote:Coool :)
Kommer house planning i Remote Stick?
Ja, det är på gång! :)
Carla
Posts: 10
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: RemoteStick Live! (Android)

Post by Carla »

Finns möjligheten att ta bort en schemapost om man råkat mata in fel eller är det Live som gäller i det fallet ?
gein
Posts: 437
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: RemoteStick Live! (Android)

Post by gein »

Carla wrote:Finns möjligheten att ta bort en schemapost om man råkat mata in fel eller är det Live som gäller i det fallet ?
Nej, tyvärr. Det är ju en struntsak som jag borde ha ordnat. Jag fixar det till nästa version!
gein
Posts: 437
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: RemoteStick Live! (Android)

Post by gein »

Nu finns TODO-listan publik: https://trello.com/b/N2YODiHB

Jag tror mig ha ställt in det så att alla kan rösta på vilka funktioner man helst vill ha. Men när jag själv tittar på listan utan att vara inloggad så hittar jag ingen möjlighet att lägga min röst. Antingen har jag inte lyckats ställa in det på rätt sätt eller så tar det ett tag innan det fungerar.

edit/ Eller det är snarare så att man måste logga in på Trello för att rösta och kommentera. Man kan logga in med sitt befintliga google-konto t.ex.
Carla
Posts: 10
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: RemoteStick Live! (Android)

Post by Carla »

Jag glömde säga att jag tycker att det är en underbar app du skrivit. Jag försökte köpa den till min sambos telefon igår oxå men det lyckades inte, ska göra ett nytt försök idag, kanske var något fel på Market, det gick inte att bekräfta köpet.
gein
Posts: 437
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: RemoteStick Live! (Android)

Post by gein »

Carla wrote:Jag glömde säga att jag tycker att det är en underbar app du skrivit. Jag försökte köpa den till min sambos telefon igår oxå men det lyckades inte, ska göra ett nytt försök idag, kanske var något fel på Market, det gick inte att bekräfta köpet.
Jag tror att Google har gjort förändringar i säkerheten kring betalningar på Android Market ganska nyligen. Det är många som har haft problem med att köpa. Man har varit tvungen att verifiera sitt kort på något sätt. Men man ska nog ha fått ett ganska tydligt meddelande som förklarar det isåfall. I annat fall kanske det bara var något temporärt fel.
Post Reply