Jag har inte sett några andra exempel.
Själv använder jag inte virual house utan bara websocket suite (mer som en service för det jag nyttjar).
Jag har gjort en plugin för att
- spara aktuell status persistent
- distribuera statusförändringar till samtliga anslutna webb klienter
men den är inte hel användarvänlig heller, jag tvingas då och då pilla i python koden för att lägga till nya enheter/typer av sensorer.
Jag skall se om jag kan pilla ihop ett enkelt exempel som använder TellStick Duo och lägga upp det här
- den hemsnickrade pluginnen (som jag döpt till WebUpdaterSuite, he, he)
- en enkel html sida med java script kod för att uppdatera enskilda element via websockets
- några screenshots som visar EG konfigurationen
Ge mig bara lite tid....
Principen för att konfigurera EventGhost blir då:
- lägg till och konfigurera plugin för TellStick Duo, WebsocketSuite, WebUpdaterSuite
- skapa ett makro för WebUpdaterSuite: WebCapture
- skapa ett makro för WebUpdaterSuite: WebRefresh
Dra sedan alla events som du vill fånga statusen för till "WebCapture" makrot (det blir tillslut ganska många eftersom du skall ta alla de som kan genereras av fjärrkontroller, tidsstyrningar samt av web gränsnittets alla knappar...)
Dra eventet för "WebsocketSuite.ServerRecData" till makrot "WebRefresh" så kommer klienter omedelbart att uppdateras med aktuell status när de ansluts
Slutligen krävs en hel del editering av html sidorna för att få dom snygga och så att alla dina styrningar finns med...
Eventuellt måste viss python kodning också ske men medan jag skrev kom jag att tänka på att jag kanske kan göra en en WebUpdater plugin som är anpassad för Duon ...
Nedan ser ni en bild på min simpla sida. Data (texter, knappbakgrunder, ikoner etc) i enskilda element/objekt uppdateras dynamiskt vid statusförändringar av websockets utan att jag behöver göra refresh (alltså endast de element/objekt som ändrats uppdateras, allt annat lämnas som det är vilket gör att uppdateringen av sidan är mycket snabb).
mvh

- Image1.png (104.36 KiB) Viewed 9490 times