Salling Clicker OS X plugin för macanvändare?

Moderator: Telldus

ejeklint
Posts: 17
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Post by ejeklint »

zanoii wrote: Hur skiljer den sig från bascos MacTell? Den funkar både på Intel och PPC.
Med MacTell funkade det bara att tända en Waveman, inte släcka. Min version funkar för bägge. :)

Ska ta mig i kragen och städa koden och testa även för de nyare Nexa med programmerbara koder.

Varför det inte vill sig på ppc-mac vet jag ännu inte, men det löser sig - hade bara tidsbegränsad tillgång till en ppc-mac när jag gjorde första versionen, så jag hann inte med mer än några korta tester.
zanoii
Posts: 7
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Post by zanoii »

ejeklint wrote:
zanoii wrote: Hur skiljer den sig från bascos MacTell? Den funkar både på Intel och PPC.
Med MacTell funkade det bara att tända en Waveman, inte släcka. Min version funkar för bägge. :)

Ska ta mig i kragen och städa koden och testa även för de nyare Nexa med programmerbara koder.

Varför det inte vill sig på ppc-mac vet jag ännu inte, men det löser sig - hade bara tidsbegränsad tillgång till en ppc-mac när jag gjorde första versionen, så jag hann inte med mer än några korta tester.
Ah, jag har inga waveman. :)

Däremot har jag numera både PPC och Intelmac (Air!), så om du behöver hjälp att testa står jag gärna till tjänst om du fortfarande inte har tillgång till PPC.
dezoe
Posts: 5
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Gbg

Post by dezoe »

Hej alla
basco wrote:Jag mailade ju FTDI och bad de lägga till FID/PID till drivrutinen. Fick svar med uppdaterade drirutiner i mailen. Den la de även upp på webben uppenbarligen.
Var finns denna drivrutin? kan inte hitta den på http://ftdichip.com/Drivers/D2XX.htm

Kommer inte åt bascos kod, är det nån som har den o kan slänga upp den nånstans (alt. maila)?
zanoii
Posts: 7
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Post by zanoii »

dezoe wrote:Hej alla
basco wrote:Jag mailade ju FTDI och bad de lägga till FID/PID till drivrutinen. Fick svar med uppdaterade drirutiner i mailen. Den la de även upp på webben uppenbarligen.
Var finns denna drivrutin? kan inte hitta den på http://ftdichip.com/Drivers/D2XX.htm

Kommer inte åt bascos kod, är det nån som har den o kan slänga upp den nånstans (alt. maila)?
Jag har nog kvar zipfilen hemma, kan lägga upp den ikväll om ingen hinner före (och inte basco misstycker..)
ejeklint
Posts: 17
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Post by ejeklint »

zanoii wrote: Jag har nog kvar zipfilen hemma, kan lägga upp den ikväll om ingen hinner före (och inte basco misstycker..)
Gör det gärna, vore kul att se.
dezoe
Posts: 5
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Gbg

Post by dezoe »

zanoii wrote:Jag har nog kvar zipfilen hemma, kan lägga upp den ikväll om ingen hinner före (och inte basco misstycker..)
Hade varit kanon. Tack på förhand! :)
dezoe
Posts: 5
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Gbg

Post by dezoe »

Finns det någon som kan lägga upp/länka till drivrutinen?
Månke
Posts: 1
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Post by Månke »

Hallå

har en fråga till basco som tog fram MacTell. Det funkar fint på min PPC undrar bara vad det är som tar tid innan TellStick:en sickar ut signalen?
Jag får en delay på ungf. 2-3 sekunder mellan det att jag utför komandot och att lampan tänds.


Månke
micke.prag
Site Admin
Posts: 2243
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Lund
Contact:

Post by micke.prag »

Får komma med en liten teaser på vad som komma skall. ;-)

Image
Micke Prag
Software
Telldus Technologies
kenjon
Posts: 43
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Karlskoga, SE

Post by kenjon »

micke.prag wrote:Får komma med en liten teaser på vad som komma skall. ;-)

Image
Jag kör med gamla X10 och Indigo (www.perceptiveautomation.com). Titta på deras program, om ni har en Mac.... Jag har flera 10-tals X10, och med Indigo ser jag "allt" på en sida.... :-)
micke.prag
Site Admin
Posts: 2243
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Lund
Contact:

Post by micke.prag »

Intressant. Detta ska vi verkligen kolla på och få idéer från. Tackar.
Micke Prag
Software
Telldus Technologies
uneed
Posts: 1
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Lund

Mac-version?

Post by uneed »

Hej!

Tänkte förhöra mig hur det går med Mac-versionen. Är mycket intresserad av denna!

Mvh

Lasse Lindholm
micke.prag
Site Admin
Posts: 2243
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Lund
Contact:

Post by micke.prag »

Utveckligen går frammåt. Dock lovar vi inget datum utan släpper det när vi känner att det är stabilt och enkelt nog.
Micke Prag
Software
Telldus Technologies
kenjon
Posts: 43
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Karlskoga, SE

Post by kenjon »

micke.prag wrote:Utveckligen går frammåt. Dock lovar vi inget datum utan släpper det när vi känner att det är stabilt och enkelt nog.
Blir det något för iPhone också? :-)
basco
Posts: 108
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Aspudden

Post by basco »

Nu kapar jag denna tråd med ett nytt program för användning och schemaläggning av Tellstick:
http://www.telldus.se/forum/viewtopic.php?t=231
Post Reply