Tellstick på Synology DS212j

Moderator: Telldus

Post Reply
Ankan
Posts: 44
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Tellstick på Synology DS212j

Post by Ankan »

Har en Synology DS212j som kör Linux 2.6.32.12 armv5tel.

Funderar på om det skulle fungera att koppla in en tellstick på USBn och vad som behöver göras för att få det att fungera.

Såg att det finns en kompilerad TelldusCore för ARM på Telldus hemsida som jag funderar på om den skulle fungera. Sedan gissar jag att det inte är så svårt att slänga in något tredjepart program för att få upp ett webgränssnitt.

Men innan jag skaffar en tellstick och ger mig in i det undrar jag om det funkar och hur mycket jobb och kunskap som krävs.
Är ingen linux hacker men har haft en linuxserver och lyckats kompilera och installera olika program efter guide. Föredrar färdiga paket vilket bara är att glömma när det gäller Tellstick på Synology i dagsläget tyvärr.
micke.prag
Site Admin
Posts: 2243
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Lund
Contact:

Re: Tellstick på Synology DS212j

Post by micke.prag »

Beroende på vad det är för processor kan våra färdigkompilerade binärer gå att använda. Det är kompilerade under "armel".
Kör

Code: Select all

$ uname -a
för att ta reda på det.

Det webbaserade projektet "HomeAutomation" har andra användare på forumet fått igång på olika embedded plattformar.
Micke Prag
Software
Telldus Technologies
Ankan
Posts: 44
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Tellstick på Synology DS212j

Post by Ankan »

Får fram följande:

Code: Select all

Linux NAS 2.6.32.12 #2198 Wed Mar 7 15:39:07 CST 2012 armv5tel GNU/Linux synology
Skulle det fungera?
larza83
Posts: 1
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Tellstick på Synology DS212j

Post by larza83 »

Någon klarhet här?

Har precis köpt samma NAS och tänkte försöka få igång min tellstick på denna för att slippa ha en server enbart för detta.

Är inte så vass på Linux..
Post Reply