telldusd: Received SIGPIPE signal.

Moderator: Telldus

Post Reply
josefk
Posts: 10
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

telldusd: Received SIGPIPE signal.

Post by josefk »

Syslog fylls med
telldusd: Received SIGPIPE signal.

Detta sammanfaller med att telldusd tar emot från Tellstick Duo (varje tillfälle). Sigpipe brukar betyda en broken pipe, men allt verkar fungera och meddelandena går fram. Ska det verkligen vara så här?

Jag kör de förkompilerade ARM-binärerna.
micke.prag
Site Admin
Posts: 2243
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Lund
Contact:

Re: telldusd: Received SIGPIPE signal.

Post by micke.prag »

Det beror på var SIGPIPE kommer från. Kommunikationen mellan servicen och klientbiblioteket genererar en del SIGPIPE och det är förväntat. Har du någon applikation ansluten till servicen?
Micke Prag
Software
Telldus Technologies
josefk
Posts: 10
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: telldusd: Received SIGPIPE signal.

Post by josefk »

Ja, jag har en demon skriven i C som lyssnar efter inkommande events. Min demon loggar inkommande events och tidpunkten överensstämmer med SIGPIPE från telldusd, men som sagt det fungerar, tycker bara det är konstigt.

F.ö. fungerar nya versionen oändligt mycket bättre än föregående, jag var då tvungen att köra en check varje halvtimme och ev starta om telldusd.
Jerbe
Posts: 26
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: telldusd: Received SIGPIPE signal.

Post by Jerbe »

"Recieved SIGPIPE" låter som ett statusmeddelande, inte ett fel. Är det inte bara någon debug-nivå som står på tok för högt?
micke.prag
Site Admin
Posts: 2243
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Lund
Contact:

Re: telldusd: Received SIGPIPE signal.

Post by micke.prag »

josefk wrote:F.ö. fungerar nya versionen oändligt mycket bättre än föregående, jag var då tvungen att köra en check varje halvtimme och ev starta om telldusd.
Skönt att höra!
Jerbe wrote:"Recieved SIGPIPE" låter som ett statusmeddelande, inte ett fel. Är det inte bara någon debug-nivå som står på tok för högt?
http://developer.telldus.com/ticket/194
Micke Prag
Software
Telldus Technologies
Post Reply